Cu peste 50 de ani de experienta in dezvoltarea masinilor break, Opel este considerat unul dintre pionierii acestui segment in Europa. Prin urmare, la proiectarea fiecarui nou model break, constructorul din Russelesheim trebuie sa reziste acestei "presiuni" si sa inoveze continuu.
Bineinteles, nimeni nu se asteapta sa reinventeze roata, dar trebuie sa faca ceva sa iasa din "cotidian". Iar cel mai apropiat exemplu in acest sens il constituie noul Opel Astra Caravan. Pardon, ST!
Dupa cum ati sesizat, noutatea porneste chiar de la nume. Si nu e vorba doar despre o tehnica de marketing. Dupa succesul repurtat de Insignia ST, acronimul a fost preluat si de break-ul Astra, cu tot cu "ideologia" din spate. Concret, Astra ST adopta un aer mai dinamic si mai sportiv, fara a face insa concesii in ceea ce priveste spatiul si versatilitatea, caracteristice acestui segment.
Mai mult, in cazul versiunilor testate, un benzinar 1.4 Turbo / 140 CP si un 2.0 CDTI / 160 CP, gratie sasiului FlexRide bifat pe lista de optionale masina isi schimba sesizabil comportamentul prin simpla apasare a selectorului de pe consola centrala.
In modul "Sport", acceleratia devine mult mai sensibila, directia se intareste iar suspensia are un raspuns mai prompt, favorizind un stil de pilotaj mai agresiv. Iar in "Tour", lucrurile sint exact pe dos: acceleratia trebuie apasata aproape la fund pentru a obtine o reactie iar suspensia absoarbe in liniste gropile, avind insa si un ruliu mai pronuntat.
Modul "Normal" este unul de trecere, schimbari sesizabile nefiind percepute decit la trecerea in "Sport".
Plusuri - Accent pe pasageri
Scaunele fata ortopedice merita fiecare banut platit in plus, mai ales pentru cei care au de facut drumuri lungi. Suportul lateral este optim, iar confortul la cote maxime. De asemenea, Astra ST este, parca, mai bine insonorizat decit hatchback-ul, zgomotul la rulare fiind aproape inexistent pina la viteze de 130-140 km/h.
Cel mai important plus in ceea ce priveste confortul vine insa de la spatiul alocat pasagerilor banchetei spate. Desi circotasii ar putea infiera volumul de numai 500 de litri al portbagajului, habitaclul a fost gindit astfel incit pasagerii sa nu stea cu genunchii la gura.
Mai mult, podeaua porbagajului este plana, fara constringeri datorate locasurilor amortizoarelor, ceea ce inseamna ca, daca se rabate bacheta, obiectele voluminoase se pot incarca facil.
Minusuri - Putere pe hirtie
Modelul 2.0 CDTI testat se lauda cu cel mai puternic motor diesel din aceasta clasa: 160 CP. Vreo 20-30 din acesti cai figureaza insa numai in cartea tehnica. Sigur, si cutia de viteze etajata lung, pentru a favoriza consumul si emisiile reduse de noxe, are o vina.
Dar cind stii ca ai platit pentru 160 CP, vrei sa-i simti si in pedala. Iar acest lucru nu prea se intimpla, chiar daca butonezi FlexRide-ul in "Sport". Surprinzator, benzinarul turbo de 1.4 litri si 140 CP s-a dovedit mai de incredere, chiar placut.
Verdict:
Opel Astra ST este o alternativa interesanta in segmentul break-urilor compacte. In functie de motorizare si optiuni insa, pretul poate ajunge la nivelul unei clase superioare.
Date tehnice - Opel Astra ST 2.0 CDTI, 160 CP
Pret - 24.230 euro (TVA inclus)
Performante
0-100 km/h 9,5 s
Viteza maxima 212 km/h
Consum mixt 5.1 l/100 km
Motor
Capacitate - 1.956 cmc
Putere maxima - 160 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim - 350 (380*) Nm/1.750 rpm
(*) cu overboost
Adversari
Renault Megane ST
Skoda Octavia Combi
VW Golf Variant
Peugeot 308 SW