Antena Căutare

Drive Test: Renault Laguna Coupé, 4CTRL

Pana nu demult, masinile facute de Renault erau considerate corecte si cam atat. Suficient de ief­­tine cat sa se regaseasca in colimatorul cum­paratorului roman, totusi produsele constructo­ru­lui francez erau universal privite ca netermina­te, asta cel putin la nivelul designului, de multe ori in suferinta, daca ne gandim la vechile Clio (cu lu­ne­ta bombata) si Megane. Prin aparitia lui Lati­tu­de si a lui Laguna Coupé, lucrurile se schimba insa radical.

Transformarea este spectaculoasa, iar multi clatina din cap a neincredere atunci cand vad pe capota sigla in forma de romb. Daca partea frontala pastreaza elementele specifice, plus spoilerul cu priza de aer supradimensionata, vazut din spate modelul n-are prea multe in comun cu ce a adus Renault in trecut: lumini de tip LED si esapament cu evacuare dubla, iar pe laterale jante de 17 inch si praguri cromate.

2011/07/17//331305-176417-346462l.jpg

Cea mai importanta noutate este insa posibilitatea optarii pentru versiunea 4Control, mai pe romaneste varianta dotata din stantard cu directie pe toate cele patru roti. Cu un motor diesel de 2.0 litri si 180 CP, plus o transmisie manuala in sase trepte, masina este o reusita. Reprizele scurte ale cutiei te indeamna sa adopti un mers mai sportiv, iar propulsorul face fata bine provocarii. Cat despre directia pe patru roti, aceasta are principii de functionare in functie de viteza de rulare. La viteze mici, rotile spate vor vira invers fata de cele din fata, in timp ce la viteze mari vor braca in aceeasi directie, pentru ca virajele sa poata fi luate cat mai sigur. Exista si ESP pentru corectarea eventualelor erori de pilotaj.

Laguna Coupé 4Control 2.0 dCi propune un consum mixt de 5,7 litri la suta de kilometri. In test am inregistrat 8,9 litri in oras, pentru ca pe autostrada valoarea sa scada pana la 6,5 litri, in conditii de rulare regulamentare, cu 130 km/h, la numai 2.400 rpm. Vazuta la interior, este limpede ca tinta constructorului a fost pozitionarea masinii pe zona premium a segmentului. Materiale placute la atingere, finisaje bune, piele la volan si la scaune, in timp ce comenzile sunt amplasate inteligent.

2011/07/17//331306-176416-252178l.jpg

Spatiul pasagerilor din fata este arhisuficient, iar la nevoie pot intra doi adulti si pe bancheta din spate. Pachetul Dynamique include aer conditionat automat pe doua zone, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, frana de parcare electrica, inchidere centralizata si demaraj cu card, oglinzi laterale pliabile, senzori de lumina si ploaie, plus tapiterie din piele, oferita in standard! Cu pachetul Lux, pretul pentru modelul testat este de aproximativ 32.300 de euro (TVA inclusa).

Date tehnice

Cilindree: 1.995 cmc
Putere: 180 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 400/2.000 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 8,5 s
Viteza maxima: 223 km/h
Consum mixt (oficial): 5,7 l/100 km

Citeste si jurnalul.ro!

Terrafugia Transition - masina sau aparat de zbor?... Volkswagen Golf MK7 va avea un design mai sportiv...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x