Din această vară, Uniunea Europeană a impus montarea unui nou dispozitiv pe autovehicule.
Schimbare majoră pentru șoferi. Intră în vigoare din vara acestui an
Conform ObservatorNews.ro, din luna iulie, mașinile vor avea obligatoriu cutii negre, precum avioanele. Astfel, anchetarea accidentelor rutiere va fi mult mai facilă, deoarece acest dispozitiv va întrgistra date vitale.
După montarea cutiilor negre, investigațiile vor fi mult mai rapide și fără erori. De asemenea, industria auto își poate îmbunătăți echipamentele de siguranță și de prevenire a accidentelor plecând de la informațiile transmise de aceste dispozitive.
Conform sursei citate anterior, cutia neagră va fi montată pe autoturisme și pe vehicule comerciale cu greutate de cel mult trei tone și jumătate. Acesta înregistrează diverse informații vitale, printre care și viteza, turația motorului și unghiul de virare. Acest dispozitiv constă între 100 și 500 de euro.
Înregistrarea respectivă este declanșată de anumiți senzori care detectează un accident sau de anumite date care întrevăd o posibilă ciocnire. Se va activa automat, atunci când se declanșează airbagurile și odată cu blocarea centurilor de siguranță.
Alexandru Ancuţă este inginer auto și asistent la Politehnica Bucureşti și vorbește despre asemănările cu dispozitivele deja existente pe avioane:
„E pe acelaşi principiu ca cutia neagră de la avioane care - ce face de fapt - înregistrează anumite date, în timp real, în cazul nostru din trafic pentru a-i ajuta pe constatatori în cazul unui impact.”
Citește și: Șoferii riscă amenzi uriașe. Ce nu trebuie să le lipsească din mașină în sezonul rece
Cutia neagră este un dispozitiv care va fi conectat la sistemele de siguranță ale mașinii, astfel că nu va putea fi dezactivată. Astfel, înregistrarea va porni cu 5 secunde înainte de impact și 300 de milisecunde după. Datele respective vor putea fi accesate doar de Poliție și de experiți.
„Sunt şi unii utilizatori care vor să-şi ia asigurarea şi trag de volan intenţionat să iasă în şanţ, în stâlp. Şi se poate vedea dacă se cere în instanţă care a fost comportamentul acestui utilizator”, menționează Ştefan Voloacă, inginer auto, şef lucrări Politehnica Bucureşti.
Alex Şeremet, reprezentant producător auto, precizează că: „Acest sistem este izolat, nu comunică prin internet, înregistrează datele anonim în sensul că nu ştie ce maşină este, nu se salvează seria de şasiu, nu se salvează cine e la volan.”
Acest dispozitiv auto este impus de Uniunea Europeană și este obligatoriu pentru unele mașini la mâna a doua, precizează europarlamentarul Victor Negrescu: „Acele maşini care vor fi înmatriculate pentru prima dată în spaţiul european vor trebui să adauge aceste cutii negre, din punct de vedere tehnic înţeleg că se poate face asta foarte uşor mergând pur şi simplu la o reprezentanţă auto sau la un seller autorizat.”
Cei care dețin mașini de la un brand foarte cunoscut ar putea fi în pericol. Au fost chemate în service. Ce defecțiune a...