- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
La exterior, restilizarea s-a adresat capotei si barelor de protectie fata/spate, dar fara sa fie afectat in vreun fel aspectul masiv si dur al masinii, mai ales ca lungimea s-a marit putin. Totodata, exista jante din aliaj si faruri cu xenon noi. In schimb, la interior s-a umblat mai mult. Consola si plansa de bord folosesc acum materiale de cea mai buna calitate, indiferent daca vorbim de tapiterii sau de plasticele intrebuintate.
Bordul a primit ornamente noi, insa cel mai important, ergonomia scaunelor a fost imbunatatita, chiar daca si generatia anterioara statea mult mai bine decat concurentele directe la acest aspect. In schimb, scaunele din spate raman cu aceeasi hiba ca la toate pick-up-urile. Se adreseaza mai degraba unor copii, deoarece nu pot fi folosite de niste adulti decat in caz de forta majora.
Motorul este comun cu cel primit de Pathfinder: 2.5 dCi, 190 CP si 450 Nm, modelul Navara testat fiind dotat cu o transmisie manuala in sase trepte. Vorbim de aproape 20 CP, mai mult decat versiunea anterioara, iar acest lucru se simte atat fonic, cat si dinamic. Daca am spus fonic, asta nu inseamna ca Navara este zgomotoasa la interior, ci pur si simplu de afara, ambalata ceva mai tare, ai senzatia ca muge ca un taur furios.
Noul sistem de injectie directa cu care este tehnologizat propulsorul a adus o crestere cu 11% a puterii si a cuplului, dar consumul mediu mixt pentru versiunea cu transmisie manuala a scazut oficial la 8,5 litri/ 100km. In realitate, chiar daca valoarea avansata de constructor n-a putut fi atinsa, consumul combinat al lui Navara este in orice caz sub 10 l/100 km. Ceea ce, avand in vedere specificatiile tehnice, este o valoare cinstita.
Ca tinuta de drum, Navara are putin ruliu pe sosea, dar parca mai putin decat adversarele din clasa. Mariajul dintre motor si cutie este unul fericit, iar transmisia are trepte scurte si exacte. Modul de tractiune este selectabil electronic, existand trei pozitii: tractiune fata, tractiune integrala si integrala cu reductor. Prima este recomandata in conditii normale de trafic, in timp ce a doua pentru iarna sau teren accidentat. Pentru zone speciale (nisip, namol, zapezi mari) se recomanda apelarea la reductor.
Ca dotari sunt conexiuni Aux, USB si iPod, Bluetooth, in timp ce memoria disponibila pentru muzica are o capacitate de 9,3 GB. Tehnologia isi arata fata si cand enumeram sistemele de care se bucura acum Navara, aparand Cruise Control, care incorporeaza si limitatorul de viteza. De asemenea, Navara se bucura de introducerea sistemului ESP+, asta insa doar optional. Mai departe, exista Nissan Connect Premium, cu hard de 40GB si comenzi vocale, ce integreaza in plansa de bord sistemul GPS de ultima generatie cu touchscreen si redare DVD. Pretul de pornire pentru Nissan Navara King Cab 2.5 dCi si 190 CP este de 30.813 euro (TVA inclusa).
Nissan Navara King Cab 2.5 dCi
Cilindree: 2.488 cmc
Putere: 190 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 450 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Viteza maxima: 180 km/h
Consum mixt: 8,5 l/100 km
Rezervor: 80 litri
Unghi de atac: 30 grade
Unghi de degajare: 24 grade
Rampa maxima abordabila: 39 grade
Inclinatie laterala maxima: 49,8 grade
Adancimea vadului: 450 mm
Citeste jurnalul.ro!