A fost descoperit cel mai mic dinozaur care a trăit pe Pământ: Pasărea dinozaur a trăit acum 99 de milioane de ani și cântărea doar două grame!

Cercetătorii au anunțat că au descoprit probabil cel mai mic dinozaur care a trăit pe Pământ. “Oculudentavis khaungraae” a trăit acum aproximativ 99 milioane de ani și cântarea doar două grame. Un craniu al acestei păsări dinozaur, care avea 100 de dinți foarte ascuțiți, a fost descoperit într-o peșteră din Myanmar.

A fost descoperit cel mai mic dinozaur care a trăit vreodată pe Pământ

Cel mai mic dinozaur care a trăit vreodată pe planeta noastră a fost descoperit încrustat într-o piatră de chihlimbar veche de 99 de milioane de ani, într-o peșteră din Myanmar, conform Fox News.

Cercetătorii au descoperit un craniu care măsoară aproximatic o jumătate de centimetru, care aparține unei păsări numite “Oculudentavis khaungraae”.

„Conservarea chihlimbarului a vertebratelor este rară, iar acest lucru ne oferă o perpectivă mai largă către lumea dinozaurilor, la capătul spectrului exemplarelor de mărime corporală redusă.”, a declarat co-autorul studiului, Lars Schmitz, biolog la WM Keck Science Department din California, într-o declarație.

Citește și: Testele ADN au confirmat! Rămășițele găsite în Alberta, descoperirea ce schimbă totul! „Putem dovedi...”

Aceștia au reușit să recreeze înfățișarea acestei păsări folosindu-se de imagini generate pe calculator, în baza datelor descoperite și a similitudinilor față de celealte specii de păsări-dinozaur.

Aceștia estimează că dinozaurul ar fi măsurat aproximativ 2 centimetri lungime și ar fi cântărit în jur de 20 de grame.

Citește și: O nouă desoperire! Ouă de dinozaur, vechi de 75 de milioane de ani, găsite în Canada

Rășina în care s-a păstrat craniului acestei păsări a prezervat și detalii importante despre construcția acestei creaturi: peste 100 de dinți ascuțiți și ochi de șopârlă.

„Am fost în extaz când am văzut!.”, spune paleologul Jingmai O’Connor de la Institutul de Paleontologie al Vertebratelor și al Paleontropolgiei din Beijing.

„Este probabil cel mai superb exemplar al unui craniu de pasăre Mesozoic pe care l-am văzut vreodată, și este extrem de ciudat.”

Profesorul O’Connor a spus că „Oculudentavis khaungraae”, care înseamnă „pasăre de ochi pentru dintre”, este considerat a fi și mai mic decât pasărea Colibri.

Atac asupra unei baze militare americane din Irak. Un soldat britanic și alți doi americani au fost uciși... Klopp, despre "antijocul" celor de la Atletico: Nu înţeleg de ce evoluează aşa, la ce jucători au...