Relațiile productive cu partenerii de afaceri sunt baza oricărui business, mic sau mare, în special în cazul companiilor care lucrează cu distribuitori, reselleri sau cu departamente externalizate de vânzări. Acesta este și cazul României, unde în jur de 63% dintre companii aleg să externalizeze unele servicii pe care le oferă, susține un studiu realizat de TMF Group și GfK.
Însă construirea unei relații de încredere între o firmă și un partener de afaceri poate fi uneori un proces lung și dificil, iar în ciuda efortului depus, uneori aceste relații ajung să se destrame și să provoace pierderi importante de capital sau de imagine. Pentru a evita aceste situații, orice companie trebuie să știe care sunt pașii către o relație de succes cu partenerii de afaceri. Iată care sunt cele 4 reguli esențiale de urmat:
Comunică eficient
Comunicare eficientă și în timp util ar trebui să fie o prioritate. Asigură-te că discuți cu partenerii tăi despre toate aspectele business-ului care îi afectează în mod direct și arată-le că ești întotdeauna disponibil să discutați despre proiectele comune.
Totodată, trebuie să le arăți partenerilor că ești deschis spre comunicare și că aceștia pot discuta cu tine despre toate lucrurile care îi preocupă. Stabilește întâlniri în care să discutați despre orice posibilă schimbare, despre politicile de afaceri sau idei despre cum poate fi îmbunătățită afacerea.
Fii sincer
Ca să construiești relații de durată cu partenerii de afaceri aceștia trebuie să aibă încredere în tine și în abilitățile tale profesionale. Tocmai de aceea, este esențial ca sinceritatea să fie unul dintre stâlpii afacerii tale, mai ales atunci când trebuie să discuții despre opiniile și interesele tale legate de un anumit proiect.
În caz contrar, nesinceritatea este contraproductivă, poate să îți afecteze reputația pe termen îndelungat și să îți scadă șansele să obții alte parteneriate.
Oferă recompense
Recompensarea partenerilor în mediul de business este o metodă comună și în același timp benefică de ambele părți. Pe lângă recompensele în bani, incentivarea non-cash reprezintă o soluție care poate să influențeze pozitiv o companie, fiind și o formă de motivare pentru parteneri.
De exemplu, atunci când s-au atins targeturile stabilite sau au fost depășite targeturile din anul anterior, poți oferi tichete cadou deductibile cu care beneficiarii, așa cum este cazul echipelor externe de vânzări, au acces la o rețea extinsă de magazine. Tichetele cadou trebuie achiziționate la rândul lor de la o companie specializată în acest tip de servicii.
Împărtășește cunoștințele tale
Dacă unul din partenerii tăi nu înțelege unul din proiectele sau obiectivele tale pe termen lung, există posibilitatea să nu ofere rezultatele dorite și să de detașeze treptat de proiect până când va renunța complet. În aceste situații, este esențial să oferi toate informațiile necesare astfel încât aceștia să înțeleagă ce trebuie să faceți împreună.
Atât timp cât îi explici de fiecare dată într-un mod complet și coerent despre proiectele pe care vrei să le derulezi și despre obiectivele pe care trebuie să le atingeți împreună, vei reuși să stabilești o relație bazată pe încredere și siguranță.
Astăzi este ziua „Z”. Lovitură de proporții pentru sute de mii de români. Decizie DURĂ pentru cei cu CREDITE!... BNR Curs valutar 17 octombrie. Cât se ieftinește euro azi, cât costă un dolar...