- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Indiferent de vremuri sau de profilul businessului, aceste principii se dovedesc a fi universale și au fost urmate de toți afaceriștii de succes.
Să dai lovitura cu propria afacere este extrem de dificil, însă, dacă urmezi principiile corecte, ai siguranța că ești pe drumul cel bun. Totodată, indiferent de ideea afacerii sau de produsul ei, strategia de dezvoltare este vitală pentru a avea profit și, în final, pentru a atinge succesul. Iată câteva dintre principiile de business care nu se perimează niciodată:
1. Protejează-ți afacerea
Orice business începe cu investiții, iar riscul de a le pierde nu trebuie niciodată ignorat. Protejarea acestor investiții este un prim pas spre a dezvolta o afacere sigură. Din acest motiv, astfel de asigurări destinate businessurilor trebuie luate în considerare încă de la începutul activității. Doar așa îți poți dezvolta o afacere pe o bază solidă, sigură, mai ales că scenarii neprevăzute pot apărea la tot pasul, iar protecția este absolut necesară atât pentru propriile investiții, cât și pentru angajați.
2. Alege cu mare grijă oamenii care contribuie la construirea afacerii
Un principiu care se poate aplica și în viața de dincolo de afaceri este alegerea unor oameni de încredere, pentru a contribui la creșterea businessului. Fără oameni, niciun business, nici chiar marile corporații, nu s-ar fi putut dezvolta.
Este esențial să alegi o echipa capabilă, loială și care să creadă cu adevărat în proiectul respectiv. Nu te grăbi niciodată când vine vorba despre cooptarea unui nou membru al echipei, chiar și dacă este vorba despre un rol mărunt.
3. Gândește-te mereu la următorul pas
Ca într-un joc de șah, în business trebuie să gândești mereu câteva mutări în avans, chiar și după ce devii lider de piață. Inovația este vitală în afaceri, indiferent de domeniu, fie că este tehnologie, fie că este vorba despre altfel de servicii. Dacă nu ții pasul cu vremurile, competitorii ți-o vor lua înainte în timp ce tu contemplezi încă vechile rezultate. Încă din momentul în care înregistrezi firma, trebuie să fii mereu pregătit pentru următoarea mutare și să ai o strategie consistentă în spatele fiecărei mutări.
4. Nu te opri niciodată din învățat
Și persoanele cu experiență de decenii întregi mai pot afla noi idei și abordări despre domeniul în care activează. Cărțile, cursurile și trainingurile sunt imperative pentru orice persoană care își dorește succesul în afaceri. Este extrem de important să fii la curent cu toate noutățile din propria arie de activitate, dar este la fel de important să îți extinzi cunoștințele și abilitățile - cursurile de public speaking, de time management și cursurile de management - sunt potrivite pentru orice persoană care conduce o afacere sau plănuiește să se lanseze în afaceri.
5. Uită-te la competitori, dar amintește-ți că adevărata competiție e cu tine însuți
Competitorii nu trebuie să fie busola ta, ci doar un element de care să ții cont. Adevărata busolă trebuie să fii chiar tu, chiar afacerea ta. Scopul suprem este să devii tot mai bun, să evoluezi, nu doar să întreci competiția. Urmărește toți jucătorii din piață, însă trebuie să fii precaut și să eviți capcana - „și ceilalți fac la fel”. Raportează-te la tine, la propria companie în primul rând, doar așa este posibilă adevărata evoluție.
Parcursul unei companii, de la o o firmă „de apartament” până la una cu zeci, poate chiar sute de angajați este imposibil dacă nu există o bază bună formată din principii corecte, fără scurtături.
Sursa foto: Shutterstock