Live acumTe cunosc de undeva!
Prime Time 20:00iUmor

Afacerile televiziunilor europene, in scadere cu pana la 4% in S1

Incasarile din publicitatea pe TV din Europa vor continua sa scada si in 2011, sunt de parere analistii, cumparatorii media si broadcasterii, potrivit FT.com.

„Studiul nostru arata ca Spania si Italia vor continua sa scada (n.r. - piata de publicitate) in al doilea trimestru din 2011", sustine Omar Sheikh, analist la Credit Suisse.

„In contrast, Germania si Marea Britanie sunt mai stabile", com­pleteaza acesta. Omar Sheikh sustinea la inceputul lunii iunie ca se asteapta ca rezultatele financiare ale grupurilor, precum ProSiebenSat.1 din Germania si ITV din Marea Britanie, sa aduca surprize pozitive, in timp ce companii precum Mediaset din Italia si Antena 3 din Spania pot dezamagi investitorii.

Prisa, in cadere libera

Grupul spaniol Prisa a finalizat primele sase luni ale anului in curs cu venituri operationale pe minus, in scadere cu 4% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 1,35 miliarde de euro. Rezultatele din S1 2011 sunt afectate de faptul ca la sfarsitul anului trecut Prisa a vandut canalul TV Cuatro broad­casterului rival Telecino in schimbul unei participatii de 17,3%. Indi­ca­torul EBITDA (profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizari) a scazut de asemenea cu 27,5% fata de S1 2010, pana la 220,21 mili­oane de euro. Pe fondul declinului pie­tei de publicitate din Spania, veniturile din publicitate ale grupului s-au dimi­nuat cu 7,8%, pana la 315,87 mili­oane de euro, reprezentand aproximativ 23% din cifra de afaceri a companiei.

Seg­­mentul audio­vizual a raportat in prima juma­tate a anului venituri de 632,9 milioane de euro, un regres de 8% fata de S1 2010, iar valoarea indicatorului EBITDA s-a diminuat cu 28,5%, pana la 109,28 milioane de euro. La sfarsitul primului semestru din 2011, divizia pay TV a Prisa dispunea de 1,79 milioane de abonati. Oficialii companiei vorbesc de climatul macroeconomic dificil pe pietele pe care activeaza, care influ­enteaza negativ si pietele de publicitate.

„Amprenta noastra geografica si expunerea la pietele in crestere, precum America Latina, cuplata cu diversitatea afacerilor noastre furnizeaza o plat­forma solida pentru a atenua impactul climatului macroeconomic din Europa, in special pe cel de pe piata de publi­citate, si de asemenea poate aduce o cres­tere sustenabila in zonele cu potential", declara Juan Luis Cebrian, CEO al Prisa.

Mediaset, pesimist in S2 2011

Grupul italian Mediaset detinut de premierul italian Silvio Berlusconi a intrat in a doua jumatate a anului cu venituri nete consolidate de 2,25 miliarde de euro, un declin de 1% fata de peri­oada similara a anului trecut, indi­catorul EBITDA a fost de asemenea pe minus, cu 11%, ajungand astfel la 967 de milioane de euro, in timp ce profitul net raportat a afisat un regres de 32%, pana la 164,4 milioane de euro. Veniturile obtinute din publicitatea pe TV ale Mediaset nu fac nota discordanta, cu un minus de 2,2%, pana la nivelul de 1,45 miliarde de euro. Grupul a raportat venituri nete consolidate de 1,71 miliarde de euro in Italia, un declin de 6% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce indicatorul EBITDA s-a diminuat cu 13,5%, ajungand la 744,2 milioane de euro.

Profitul opera­tional este in scadere cu 29,5%, pana la 239,1 milioane de euro, in timp ce profitul net s-a diminuat la 128,4 milioane de euro (-33%). Pe de alta parte, operatiunile Media­set din Spania au avut rezultate in scadere, ce venituri de 540,9 milioane de euro, un recul de 14% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce EBITDA a inregistrat o sca­dere de 19%, pana la 111,3 mili­oane de euro.

Oficialii gru­pului italian au declarat la afisarea rezul­tatelor pe primul semes­tru ca tendinta de scadere a pietei de publi­citate va persista si in a doua juma­tate a anului 2011, revi­zuindu-si in sca­dere previziunile pentru anul in curs. In plus, grupul media apreciaza un declin de 4%-5% al intregii piete de publicitate din Italia.

TF1, profit operational +79%

Grupul francez TF1 nu face nota discordanta, cu venituri in scadere cu 0,5%, in prima jumatate a anului pana la 1,27 miliarde de euro, in timp ce pro­fitul operational a crescut cu 79%, pana la 186,5 milioane de euro. Veniturile to­tale din publicitate s-au majorat cu 4,7%, pana la 905,2 milioane de euro, din care veniturile din publi­citate ale canalului TF1 aduna 757,8 milioane de euro, un regres de 0,9% fata de perioada similara a anului trecut.

Intr-un mediu economic carac­terizat de o vizibilitate scazuta, TF1 Group isi reitereaza estimarile pentru anul fiscal 2011, apreciind venituri la un nivel apro­piat de cele din 2010.

Tot articolul, in Financiarul

Recomandari