Maria Tudor, directorul executiv al Zenith Media, spune ca pentru anul acesta si-a propus sa obtina o performanta mai buna ca piata. „In clipa de fata, suntem la aproximativ acelasi nivel ca si anul trecut, ceea ce e satisfacator. E adevarat ca acest rezultat e obtinut cu eforturi si prin cresterea semnificativa a numarului de clienti in agentie", declara Maria Tudor. In privinta celor mai activi advertiseri, directorul executiv al Zenith Media observa cresterea companiilor mari. „Raman puternici Procter&Gamble, Unilever, Kraft, Nestle sau Colgate", puncteaza Maria Tudor. Intre clientii care continua sa mai comunice, directorul executiv al Zenith Media aminteste si jucatorii din telecom, retail si companiile cu marci economy. „Pretul e mai actual ca niciodata in decizia de cumparare", puncteaza Maria Tudor. Zenith Media a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 174,8 milioane de lei, in scadere cu 25% fata de 2008, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. De altfel, in 2009, majoritatea agentiilor de media au inregistrat scaderi ale cifrelor de afaceri, dupa ce in 2008 au raportat salturi de doua cifre ale veniturilor. Datele privind afacerile com-paniilor care administreaza si impart bugetele advertiserilor arata ca foarte putine dintre acestea au inregistrat scaderi mai mari decat media pietei de publicitate, care a fost in 2009 de minus 38%.
Starcom MediaVest asteapta veniturile de anul trecut
Compania de media a grupului Leo Burnett, Starcom MediaVest, a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de peste 170 de milioane de lei, in crestere cu 12% fata de 2008, potrivit datelor Ministerului de Finante. Pentru anul acesta, Stefan Iordache, COO Leo Burnett, spune ca se asteapta la un nivel similar al cifrei de afaceri. Intre companiile care au raportat cresteri ale veniturilor in lei se afla si MEC Romania. Firma condusa de Bogdan Prajisteanu a raportat pentru 2009 o cifra de afaceri de aproximativ 130 de milioane de lei, in crestere cu 17% fata de 2008. Bogdan Prajisteanu declara recent ca se asteapta la o majorare de pana la 10% in acest an. Compania Initiative, care de la inceputul anului are un nou Managing Director, a obtinut in 2009 venituri de peste 152 de milioane de lei, in scadere cu noua procente fata de 2008. Steve Dallas, Managing Director Initiative, a declarat recent intr-un interviu pentru „Financiarul" ca anul acesta spera sa obtina un rezultat cat mai apropiat de cel de anul trecut, un rezultat excelent, chiar in contextul actual.
Mindshare, recul de 10%
Oana Petroff, Managing Director Mindshare, declara ca se asteapta ca afacerile agentiei pe care o conduce sa se diminueze cu 10% in acest an comparativ cu 2009, recul „sustinut" de masurile de austeritate ale guvernului, in conditiile in care in prima jumatate de an bugetele clientilor agentiei s-au majorat comparativ cu 2009. „Cu toti clientii noi atrasi in portofoliul agentiei si cu toata cresterea bugetelor clientilor in prima parte a acestui an comparativ cu 2009, estimam pentru finele anului o scadere de 10% a afacerilor companiei. In a doua parte a acestui an, pe ansamblu, bugetele s-au diminuat, din cauza masurilor guvernului", spune Oana Petroff. In 2009, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 108,6 milioane de lei.
Universal McCann, in top
Mihai Trandafir, Managing Director Universal McCann, estimeaza ca in 2010 compania pe care o conduce se va situa tot in plutonul fruntas. Datele Ministerului Finantelor arata ca cifra de afaceri a grupului McCann, care include si agentia de media, a fost in 2009 de 235 de milioane de lei. Raportat la euro, cifra de afaceri a grupului McCann a fost in 2009 de 55,6 milioane de euro (la cursul mediu de 4,23 lei). foto: www.dailybusiness.ro
citeste articolul complet pe Financiarul.com