Antena Căutare

Agentiile de media spera la afaceri la un nivel similar cu cel din 2009

Masurile de austeritate ale guvernului si consecintele dramatice asupra consumului si mediului de afaceri franeaza redresarea pietei


Maria Tudor, directorul executiv al Zenith Media, spune ca pentru anul acesta si-a propus sa obtina o perfor­manta mai buna ca piata. „In clipa de fata, suntem la aproximativ acelasi nivel ca si anul trecut, ceea ce e satisfacator. E adevarat ca acest rezultat e obtinut cu eforturi si prin cresterea semnificativa a numarului de clienti in agentie", declara Maria Tudor. In privinta celor mai activi advertiseri, directorul executiv al Zenith Media observa cresterea companiilor mari. „Raman puternici Procter&­Gam­ble, Unilever, Kraft, Nestle sau Colgate", puncteaza Maria Tudor. Intre clientii care continua sa mai comunice, direc­torul exe­cutiv al Zenith Media aminteste si juca­torii din telecom, retail si companiile cu marci economy. „Pretul e mai actual ca niciodata in decizia de cumparare", puncteaza Maria Tudor. Zenith Media a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 174,8 milioane de lei, in scadere cu 25% fata de 2008, potrivit datelor de la Minis­terul Finantelor. De altfel, in 2009, majo­ritatea agentiilor de media au inregistrat scaderi ale cifrelor de afaceri, dupa ce in 2008 au raportat salturi de doua cifre ale veniturilor. Datele privind afacerile com-pa­niilor care administreaza si impart bu­getele advertiserilor arata ca foarte pu­tine dintre acestea au inregistrat sca­deri mai mari decat media pietei de publi­citate, care a fost in 2009 de minus 38%.

Starcom MediaVest asteapta veniturile de anul trecut

Compania de media a grupului Leo Burnett, Starcom MediaVest, a inregis­trat in 2009 o cifra de afaceri de peste 170 de milioane de lei, in crestere cu 12% fata de 2008, potrivit datelor Ministerului de Finante. Pentru anul acesta, Stefan Iordache, COO Leo Burn­ett, spune ca se asteapta la un nivel similar al cifrei de afaceri. Intre companiile care au rapor­tat cresteri ale veniturilor in lei se afla si MEC Romania. Firma condusa de Bog­dan Prajisteanu a raportat pentru 2009 o cifra de afaceri de aproximativ 130 de milioane de lei, in crestere cu 17% fata de 2008. Bogdan Prajisteanu declara recent ca se asteapta la o majorare de pana la 10% in acest an. Compania Initiative, care de la inceputul anului are un nou Managing Director, a obtinut in 2009 venituri de peste 152 de milioane de lei, in scadere cu noua procente fata de 2008. Steve Dallas, Managing Director Initiative, a declarat recent intr-un inter­viu pentru „Financiarul" ca anul acesta spera sa obtina un rezultat cat mai apro­piat de cel de anul trecut, un rezultat excelent, chiar in contextul actual.

Mindshare, recul de 10%

Articolul continuă după reclamă

Oana Petroff, Managing Director Mindshare, declara ca se asteapta ca afacerile agentiei pe care o conduce sa se diminueze cu 10% in acest an comparativ cu 2009, recul „sustinut" de masurile de austeritate ale guvernului, in conditiile in care in prima jumatate de an bugetele clientilor agentiei s-au majorat compa­rativ cu 2009. „Cu toti clientii noi atrasi in portofoliul agentiei si cu toata cres­terea bugetelor clientilor in prima parte a acestui an comparativ cu 2009, esti­mam pentru finele anului o scadere de 10% a afacerilor companiei. In a doua parte a acestui an, pe ansamblu, buge­tele s-au diminuat, din cauza masurilor guvernului", spune Oana Petroff. In 2009, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 108,6 milioane de lei.

Universal McCann, in top

Mihai Trandafir, Managing Director Universal McCann, estimeaza ca in 2010 compania pe care o conduce se va situa tot in plutonul fruntas. Datele Ministe­rului Finantelor arata ca cifra de afaceri a grupului McCann, care include si agentia de media, a fost in 2009 de 235 de milioane de lei. Raportat la euro, cifra de afaceri a grupului McCann a fost in 2009 de 55,6 milioane de euro (la cursul mediu de 4,23 lei). foto: www.dailybusiness.ro

citeste articolul complet pe Financiarul.com

Gheorghe Ialomitianu: "Un nou acord cu FMI nu insemna neaparat si un nou imprumut"... Preturile caselor de la periferia Bucurestiului au scazut de pana la 40%...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 19 noiembrie 2024. Mara și Bogdan au câștigat suma de 25000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 19 noiembrie 2024. Mara și Bogdan au câștigat suma de 25000 de lei Marti, 19.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x