- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Amenajarea unui magazin nu este absolut deloc o treabă ușoară. Să îmbini filosofia brandului respectiv cu un mod creativ și plăcut pentru ochiul clientului poate fi cu adevărat o artă, însă despre asta vom vorbi în rândurile de mai jos, pentru a vedea care sunt cei mai importanți pași în amenajarea unui magazin, de care fiecare retailer ține cont.
De la modul în care sunt realizate traseele pentru clienți din magazin (indicatoare, scări rulante, ascensoare) și până la creativitatea din spatele amenajării unei vitrine, modul în care un magazin arată la deschiderea sa este extrem de important.
Unde mai pui că atât magazinul din dreapta cât și cel din stânga așteaptă de foarte multe ori același target, plus că e-shopurile sunt și ele implicate în goana după clienți. Deci cum trebuie să fie amenajat un magazin, pentru a avea succes?
Iată cei mai importanți 5 pași:
1. Amenajarea vitrinei
2. Gândirea unui traseu al clienților în magazin
3. Muzica ambientală din magazin
4. Ajutorul oferit de personal
5. Lumina ce cade pe produse
Amenajarea vitrinei
Vitrina oferă prima impresie pe care clientul și-o face despre oferta magazinului respectiv. De aceea, amenajarea sa, cu grijă și atenție deosebită pentru detalii, este extrem de importantă. Marile magazine de haine pun preț pe modul în care acest spațiu este decorat, de la hainele ultimelor colecții cu care manechinele sunt îmbrăcate, până la elementele de decor, lumini, cromatică.
2. Gândirea unui traseu al clienților în magazin
Cu toate că la prima vedere, aventura clienților dintr-un magazin poate părea ca fiind decisă de propria voință, sunt câteva “trucuri” la care marii retaileri apelează, atunci când amenajează un anumit spațiu. Motivul pentru care se face acest lucru este simplu: direcționarea cliențillor pe un traseu bine stabilit, ce de obicei începe din partea dreaptă.
Așa cum spuneam, sunt mai multe mijloace prin care se urmărește plimbarea clienților în magazin, strict pe o anumită rută: fie prin marcaje aplicate direct pe podea, fie prin amenajări succesive de produse, chiar și pe mai multe etaje. Dacă trebuie să urce și la nivelul superior, pentru a continua călătoria lor în magazin, este indicat ca aceștia să poată beneficia de acces rapid, prin ascensor sau scari rulante.
3. Muzica ambientală din magazin
Cine a spus că fondul sonor nu contează într-un magazin, înseamnă ca nu a mai fost de ceva vreme la o sesiune de cumpărături, într-un mall sau într-un alt spațiu comercial. Retailerii știu foarte bine că muzica potrivită le oferă clienților o experiență completă, ce le răsfață absolut toate simțurile. Muzica te face să stai mai mult în magazinul respectiv și îți oferă o energie desprinsă parcă din același filme cu articolele vestimentare expuse.
4. Ajutorul oferit de personal
Clienții vor să se simtă răsfățați și susținuți pe întreaga durată a procesului decizional. De aceea, poți primi asistență oricând ai nevoie, atunci când te afli într-un magazin de haine. De la sfaturi despre ultima colecție, până la sugestii de accesorizare a produselor pe care tocmai le-ai pus în coșul de cumpărături, o echipă întreagă de shopping assistants este pregatită să ofere clienților sfaturi și sprijin, pentru a lua de fiecare data decizia corecta de cumpărare.
5. Lumina ce cade pe produse
În funcție de produsele pe care magazinul respectiv le vinde, lumina din acest spațiu trebuie să respecte un anumit pattern, pentru a comunica tuturor clienților o anumită poziționare a brandului.
În speță, dacă magazinul vrea să transmită faptul ca produsele expus sunt accesibile tuturor, se vor folosi lumini puternice, reci, cu o temperatură de culoare extrem de ridicată - 4500-6500°K.
Dacă magazinul este unul de lux, atunci lumina trebuie să fie mult mai caldă, cu umbre și accente, pentru a sugera faptul că produsele expuse în acest spațiu nu sunt pentru oricine.
Pentru ca un magazin să aibă succes, nu contează doar prețurile sau calitatea produselor, ci și modul în care acestea sunt expuse. Shopping-ul nu este doar despre prețuri avantajoase, reduceri și super-oferte, ci deschide de foarte multe ori ușa către o aventură ce creează de foarte multe ori dependență.
De la modul în care luminile cad pe produsele expuse și până la traseul parcurs de client în spațiul respectiv, magazinul modern știe nu doar să prezinte o cerere interesantă, ci știe și cum să spună exact povestea pe care clientul vrea să o audă, atunci când merge la cumpărături.