Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat, miercuri dimineață, că a făcut o schimbare importantă pentru contribuabili. Fiscul a introdus o nouă facilitate.
Mai exact, Serviciul electronic Spaţiul Privat Virtual al ANAF oferă contribuabililor înrolaţi posibilitatea de a solicita şi de a primi, online, cazierul fiscal.
Potrivit ANAF, solicitarea se transmite prin intermediul Secţiunii „Solicitări / Eliberare documente/ Certificat de cazier fiscal”, prin selectarea CIF/CNP-ului pentru care se doreşte eliberarea certificatului şi menţionarea motivului solicitării. Cazierul fiscal se va regăsi în Secţiunea „Mesaje”.
Fiscul le-a reamintit contribuabililor că, în ciuda problemelor din ultimul timp, serviciul „Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, gratuit şi disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică”.
Acest serviciu online al ANAF permite obţinerea informaţiilor fiscale privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Instrucţiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, la următorul link https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice.