Live acumObservator 06 Weekend
Prime Time 20:00Te cunosc de undeva!

ANALIZĂ: 23 centre de distribuţie aprovizionează zilnic lanţurile de magazine ale celor mai mari retaileri din România. Cererile pentru livrări online au atins un nivel record

Un număr de 23 de centre de distribuţie aprovizionează zilnic magazinele celor mai mari nouă retaileri din întreaga ţară, lucrând în această perioadă la capacitate maximă, pentru a se asigura că pe rafturi populaţia găseşte toate produsele de care are nevoie, arată o analiză a Dunwell, agenţie independentă de real estate specializată în sectorul industrial, potrivit căreia cererile pentru livrări online ale marilor lanţuri de magazine au atins un nivel record.

Grupurile Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro, Profi, Mega Image, Auchan, Rewe şi Cora dispun de un total de peste 950.000 mp de spaţii de depozitare, din care sunt aprovizionate zilnic cele peste 3.000 de magazine din România.

"În ciuda perioadei mai dificile pe care o traversăm, marcată de multe incertitudini cauzate de răspândirea Covid-19 în lume, marile lanţuri de retail sunt aprovizionate zilnic, în condiţii de maximă siguranţă, din cele 23 de centre de distribuţie de pe întreg teritoriul României. Ţara noastră dispune de stocuri suficiente de produse şi nu vor exista probleme cu aprovizionarea magazinelor în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât tirurile care transportă mărfuri internaţionale au primit undă verde pentru circulaţia în spaţiul comunitar (UE), astfel că riscul ca depozitele şi, ulterior, magazinele, să rămână fără mărfuri, este scăzut", a declarat Marian Orzu, managing partner Dunwell.

Cu 14 centre de distribuţie, zona Munteniei deţine peste două treimi din suprafaţa totală a depozitelor din care sunt aprovizionate marile magazine, cu peste 615.000 mp, unde se desfăşoară activitatea tuturor celor nouă mari lanţuri de retail din România.

În zona Bucureştiului regăsim majoritatea investiţiilor în depozite, peste 400.000 mp fiind reprezentaţi de proiecte situate în zonele de Vest (Carrefour, Lidl, Profi, Cora), Nord (Auchan, Carrefour, Metro, Rewe, Mega Image) dar şi Sud (Mega Image).

Din cei aproximativ 250.000 mp de depozite din zona Transilvaniei sunt aprovizionate zilnic reţelele a cinci retaileri internaţionali cu sute de magazine în centrul şi vestul ţării: Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi şi grupul Rewe.

Clujul şi împrejurimile rămân principala atracţie de investiţii în depozite pentru sectorul FMCG, aici fiind concentrate spaţii de depozitare de aproximativ 180.000 mp.

Zona Moldovei este aprovizionată din două oraşe cu peste 85.000 mp depozite. Lanţurile de retail Lidl, Profi şi Rewe din zona Moldovei sunt aprovizionate zilnic din depozitele acestora situate în Roman şi Bacău, care totalizează peste 85.000 mp.

Cea mai mare pondere a depozitelor este concentrată în Roman, acolo unde Lidl şi Profi au depozite de peste 70.000 mp.

Cererile pentru livrări online, la un nivel record

Cererile pentru livrări online ale marilor lanţuri de magazine au atins un nivel record, astfel că retailerii au alocat spaţii suplimentare în depozite pentru comenzile plasate virtual.

"În urma măsurilor luate de autorităţi pentru limitarea expunerii şi ieşirii populaţiei din case, marile lanţuri de magazine au înregistrat creşteri şi de 30 - 50% ale volumelor de comenzi online cu livrare prin serviciile proprii de transport sau externalizate, după caz, firmelor de curierat. Creşteri ale cererii în această perioadă înregistrează şi depozitele companiilor de curierat sau companiilor specializate în livrări de produse alimentare şi non-alimentare, unde se raportează valori şi de zece ori mai mari ale comenzilor decât până acum", a adăugat Marian Orzu.

Potrivit datelor Dunwell, jumătate din lanţurile de retail din România deţin o platformă online cu posibilitate de livrare sau ridicare din puncte specifice de lucru.

De asemenea, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, au ajuns la un acord, în contextul discuţiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de mărfuri care să permită operatorilor din industria alimentară, din statele membre ale UE şi non-UE, să îşi desfăşoare activitatea în condiţii normale şi au stabilit mai multe trasee de tranzit pe teritoriul României:

Culoarul 1 – varianta 1: Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timişoara - Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeş -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră); Culoarul 1 – varianta 2: Borş (punct trecere frontieră) – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia - Sebeş - Sibiu - Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră); Culoarul 2: Giurgiu (punct trecere frontieră) – Bucureşti – Urziceni – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava - Siret (punct trecere frontieră); Culoarul 3: Nădlac (punct trecere frontieră) - Arad – Timişoara - Lugoj – Caransebeş – Orşova - Drobeta Turnu Severin – Şimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră); Culoarul 4: Moraviţa (punct trecere frontieră) – Timişoara – Arad – Oradea - Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră); Culoarul 5: Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timişoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeş – Sibiu – Braşov – Târgu Secuiesc – Lepşa – Focşani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huşi – Albiţa (punct trecere frontieră).

Potrivit autorităţilor, prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfăşurarea activităţii. Astfel, transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale, precum şi medicamente va avea continuitate, protecţie şi siguranţă pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2 (Covid-19).

Măsura a fost adoptată şi de celelalte state europene, astfel încât transportul de mărfuri sau livrări speciale (inclusiv curierat) să aibă prioritate pe drumurile şi autostrăzile din Europa.

Dunwell, broker exclusiv de real estate industrial din România, este un start-up înfiinţat în 2017, în Bucureşti. Scopul agenţiei este de a intermedia tranzacţiile între proprietarii de spaţii logistice şi industriale, dezvoltatorii de parcuri (proprietăţi noi existente, în construcţie, built-to-suit, proiecte brownfield sau greenfield etc.) şi chiriaşi (furnizori de servicii logistice, retaileri tradiţionali şi online, FMCG, companii cu activităţi de producţie).

Sursa : news.ro

Recomandari