Antena Căutare

Aproape un sfert din bugetul de marketing ale companiilor din România este irosit. Companiile mari pot economisi anual peste 100 milioane euro din cheltuielile de marketing, cu soluţii de Big Data

Peste 15% - 25% din bugetele de marketing ale companiilor sunt irosite, cu precădere în perioada sărbătorilor, potrivit Horváth & Partners, companie de consultanţă în management, care apreciază că utilizarea unor soluţii pe bază de Big Data, care dezvoltă modele statistice şi optimizează cheltuielile pot aduce economii de peste 100 milioane euro.

Domeniile din care provin cele mai multe cereri de consultanţă pentru implementarea acestor soluţii de Big Data sunt industriile: bancară, telecomunicaţii, retail şi FMCG.

”Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanţi jucători locali şi internaţionali pe piaţa consultanţei în management, apreciază că între 15% - 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite. Astfel, raportul dintre investiţiile în campanii de vânzări şi profitul generat de acestea este de multe ori nesatisfăcător”, arată o analiză a Horváth & Partners.

Potrivit estimărilor companiei, cheltuielile de marketing ale companiilor din România pentru promovarea pe canalele TV, radio, în ziare şi reviste online au fost de circa 490 milioane euro în 2019, în creştere cu 12% faţă de 2018.

Utilizarea unor soluţii de Big Data, care optimizează bugetele de marketing şi vânzări, selectând mult mai bine publicurile ţintă şi maximizând rezultatele campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 milioane euro, arată analiza.

“Conform estimărilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro în 2019, prin campaniile de marketing şi publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor ţintă. Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioda sărbătorilor, când creşte numărul campaniilor de promovare a diferitor servicii şi produse. Rezolvarea stă în reducerea considerabilă a costurilor şi creşterea profitabilităţii, prin adoptarea unor soluţii informatice de Big Data. Acestea colectează şi utilizează atât datele interne ale clientului cât şi date externe, cum ar fi diverşi indicatori de piaţă, şi creează modele statistice şi motoare de optimizare. Prin intermediul acestora se obţine cea mai bună alocare a bugetelor de marketing şi de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. Mai mult, din experienţa noastră rezultă că vânzările unei companii pot creşte cu 5% - 10% într-un an, dacă sunt folosite soluţii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor”, a explicat Kurt Weber, director general al Horváth & Partners Romania.

Vânzările unei companii pot creşte cu 5% - 10% într-un an, dacă sunt folosite soluţii de Big Data

Cea mai mare cerere de consultanţă pentru implementarea unor soluţii informatice de Analitică Avansată care optimizează iniţiativele de marketing vine din partea companiilor mari din industria bancară, telecomunicaţii, retail şi FMCG. Investiţia în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la şase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau în creşterea eficienţei campaniilor de marketing printr-o mai bună alocare a resurselor, creşterea profitabilităţii prin majorarea vânzărilor, precum şi scăderea cheltuielilor de marketing.

Într-un astfel de proiect sunt adunate şi pregătite date relevante, interne şi externe, despre publicul ţintă.

”Optimizarea acţiunilor şi a tacticilor de marketing este una dintre soluţiile de Analitică Avansată pentru marketing şi vânzări, din portofoliul Horváth & Partners. Printre celelalte soluţii se numără: segmentarea şi micro-segmentarea algoritmică a clienţilor, motoare de recomandări, predicţia şi prevenirea plecării clienţilor, predicţia valorii clientului pe durata de viaţă a relaţiei cu compania, optimizarea promoţiilor şi stabilirea dinamică a preţurilor. Soluţiile au la bază procesarea şi analiza unor seturi mari de date (Big Data) şi utilizarea unor modele de Machine Learning şi Inteligenţă Artificială cu scopul creşterii directe a vânzărilor şi îmbunătăţirii marjelor”, arată compania.

“Managerii români sunt tot mai preocupaţi de transformarea digitală, iar noi, în calitate de consultanţi, am înţeles această nevoie legitimă. Suntem într-o economie globală, în care alinierea la noile tendinţe este crucială pentru creşterea competitivităţii şi este important pentru companiile româneşti să se sincronizeze acestor direcţii. Peste 60% dintre companiile româneşti apreciază că transformarea digitală este o prioritate pentru ele”, a adăugat Kurt Weber.

Horváth & Partners este una dintre cele mai mari companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România, începând cu 2005. Compania a fost înfiinţată în Stuttgart, în 1981 şi are peste 1.000 de angajaţi. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, alianţă formată din companii de consultanţă în management, cu aproape 70 de birouri în 24 de ţări, situate pe trei continente.

Sursa : news.ro

STUDIU: Doi din cinci români preferă să economisească pentru cumpărarea unei locuinţe... Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Montecristo Retail RO, care comercializează brandurile Kenvelo, Le...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x