In ultimul an, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNDANR) a realizat doar lucrari de intretinere cum ar fi cele de desfundare a santurilor.
"In perioada 1 mai 2009-1 mai 2010 s-au intreprins lucrari de punere in ordine a partii carosabile, ca de exemplu reparatii gropi, colmatari imbracaminte asfaltica; s-au executat decolmatari si desfundari de santuri si rigole, s-a efectuat intretinerea curenta a podurilor si s-au executat marcaje rutiere", ne-a declarat Dorina Tiron, directorul general al CNADNR.
Tiron ne-a spus ca anul acesta se va lucra "pe toate tronsoanele autostrazii", respectiv Cernavoda - Medgidia, Medgidia - Constanta, precum si la centura Constanta. "Estimam ca stadiul fizic de finalizare a autostrazii va ajunge, la sfarsitul lui 2010, la aproximativ 55%", a spus Tiron.
Potrivit contractelor de proiectare si executie a lucrarilor aferente celor doua tronsoane de autostrada, termenul de finalizare ar trebui sa fie anul 2011.
Tronsonul Cernavoda - Medgidia este realizat de firma Colas SA, va avea o lungime de 19,2 km si va costa 224 de milioane de euro. Pe tronsonul Medgidia - Constanta, cu o lungime de 31,8 km kilometri, lucreaza JV Astaldi& Max Böegl. Valoarea contractului cu consortiul italiano-german este de 211 milioane de euro, iar fondurile pentru executie provin de la BEI.
Contractele prevad si amenzi record pentru proiectele de infrastructura, constructorul care nu respecta termenul de finalizare fiind penalizat cu 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere, iar daca penalizarile ajung la 15% se reziliaza contractul.
Tot articolul, in Jurnalul National
Comisionul de rambursare anticipata a creditelor, limitat sau eliminat... Restaurantele structurilor turistice vor primi fonduri europene nerambursabile, de la 1 iulie...