Producătorul american de avioane a mai anunţat că luna trecută a livrat numai 13 avioane. În urmă cu un an, Boeing a primit în ianuarie 45 de comenzi, după excluderea anulărilor, şi a livrat 46 de avioane.
Majoritatea clienţilor Boeing evită să plaseze comenzi noi pentru 737 MAX până când avionul va primi aprobarea autorităţilor de reglementare pentru reintrarea în serviciu, astfel că Boeing rămâne în urma constructorului european de aeronave Airbus şi înregistrează pierderi lunare uriaşe.
Airbus a raportat luna trecută cele mai multe comenzi brute din ultimii 15 ani, de 296 de avioane, respectiv 274 de comenzi nete după anulări.
Boeing a înregistrat în 2019 cel mai prost an din ultimele decenii în privinţa comenzilor, din cauza crizei 737 MAX care a dus în ianuarie la prima oprire a producţiei avioanelor 737 din ultimii 20 de ani şi la plecarea din funcţie a directorului general Dennis Muilenburg, în decembrie.
Compania a continuat să amâne termenul la care consideră că avioanele MAX vor putea din nou să zboare, ceea ce înseamnă că nu poate să livreze avioane clienţilor şi să fie plătită. Acest fapt provoacă pierderi de ordinul miliardelor de dolari atât Boeing cât şi furnizorilor grupului
Operatorii aerieni au fost obligaţi la rândul lor să retragă avioanele 737 MAX din programele de zbor până la jumătatea anului 2020, provocând anularea a mii de curse.
Datoriile Boeing s-au dublat la 27,3 miliarde de dolari în 2019 şi continuă să crească, în timp ce compania plăteşte despăgubiri atât operatorilor aerieni cât şi furnizorilor şi se judecă în instanţă cu victimele accidentelor şi plăteşte salariile angajaţilor.
Fitch Ratings anticipează că datoriile Boeing vor urca la 32-34 de miliarde de dolari, după ce vor continua să crească în primele două trimestre din 2020.
Sursa : news.ro
Au crescut semnificativ salariile în România. Care sunt domeniile în care s-a câștigat cel mai mult... Airbus a prezentat un model de avion curbat în care corpul şi aripile sunt integrate într-un singur modul...