Acţiunile Boeing au încheiat tranzacţiile de luni în scădere cu peste 4%, în urma apariţiei primelor informaţii că Boeing ar putea opri producţia avioanelor 737 Max, iar declinul s-a accentuat cu încă 0,67%, după închiderea şedinţei de ranzacţionare, reacţionând la anunţul oficial al companiei.
Avioanele 737 Max au fost consemnate la sol în luna martie, după două accidente fatale, un avion al Lion Air care s-a prăbuşit în Marea Java în octombrie 2018, şi un avion al Ethiopian Airlines, în apropiere de Addis Ababa, în luna martie, în urma cărora au murit 346 de oameni. Revenirea în circulaţie a avioanelor 737 Max s-a dovedit extrem de dificilă, provocând Boeing probleme financiare şi de reputaţie majore.
Comenzile pentru 737 Max au încetat până luna trecută, când Boeing a primit primele comenzi de la consemnarea la sol, un total de 30 de aeronave. Între timp, compania a continuat să producă avioane, în speranţa unei recertificări rapide din partea autorităţilor de reglementare din întreaga lume.
În prezent, acest proces, care a întâmpinat numeroase obstacole, a fost amânat pentru 2020, iar Boeing are în stoc circa 400 de avioane. Compania a anunţat că incertitudinile legate de viitorul 737 Max au obligat-o să ia măsura drastică să oprească producţia şi să se concentreze pe livrarea avioanelor deja produse.
”Considerăm că această decizie este mai puţin perturbatoare pentru menţinerea sistemului de producţie pe termen lung şi pentru sănătatea lanţului de aprovizionare.
Boeing nu a anunţat pe ce perioadă anticipează că va fi suspendată producţia.
Până săptămâna trecută, Boeing încă spera să obţină certificarea pentru revenirea avioanelor în serviciu înainte de sfârşitul anului. Dar administratorul Administraţiei Federale pentru Aviaţie, Stephen Dickson, a anunţat săptămâna trecută că nu există şanse ca acest proces să fie finalizat până la sfârşitul acestui an.
Boeing anunţase deja că va dura cel puţin până în 2021 să livreze toate avioanele fabricate după consemnare, pentru că operatorii aerieni nu pot accepta dintr-o dată, logistic şi financiar, sute de avioane noi. Autorităţile de reglementare trebuie la rândul lor să inspecteze ficare avion, ceea ce măreşte întârzierea.
Deocamdată, Boeing a anunţat că nu anticipează că va fi nevoită să concedieze sau să trimită angajaţi în concedii fără plată. Muncitorii afectaţi fie vor continua activităţile legate de 737 fie vor fi redistribuiţi altor echipe de lucru.
Boeing va oferi informaţii financiare legate de suspendarea producţiei atuncl când va raporta rezultatele financiare pentru ultimele trei luni ale anului 2019.
Oprirea livrărilor de avioane începând din luna martie a fost o sursă majoră de cheltuieli pentru Boeing, care obţine majoritatea veniturilor după livrarea aeronavelor. În acelaşi timp, oprirea producţiei va reduce cheltuielile companiei, chiar dacă Baeing va trebui ulterior să plătească clienţilor miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pentru costurile provocate de consemnarea la sol a aparatelor 737 Max.
”Prioritatea noastră este revenirea în siguranţă în serviciu a 737 Max. Ştim că procesul de aprobare a revenirii în serviciu a 737 Max şi stabilirea cerinţelor corespunzătoare pentru trainingul oferit trebuie să fie extraordinar de exacte şi solide, pentru a asigura că autorităţile de reglementare, clienţii şi călătorii vor avea încredere în actualizările aduse 737 Max...Rămânem dedicaţi susţinerii acestui proces”, a arătat Boeing.
Sursa : news.ro
Indicii bursieri din Europa şi Statele Unite au atins niveluri record, datorită acordului comercial preliminar dintre SU... Curtea Europeană de Justiţie va decide pe 19 decembrie dacă Airbnb este un serviciu online sau o companie imobiliară...