Orice business, fie că este încă în lucru sau și-a început deja activitatea, indiferent de domeniu, presupune decizii, curaj, perseverență, dedicare și ambiție. În momentul în care ai luat hotararea să începi o afacere, nu ai voie să îți scape nimic pentru că scopul final este acela de a obține profitabilitate.
Cu toate acestea, pentru a putea funcționa în legalitate, o companie are nevoie de un personal calificat, dar și de un program de gestiune și facturare, care să o ajute să crească și să se dezvolte.
În cazul de față vorbim despre atribuțiile cele mai importante pe care trebuie să le îndeplinească un contabil pentru a deveni omul de încredere de care ai nevoie.
Alegerea contabilului poate reprezenta o muncă dificilă tocmai din cauza faptului că trebuie să îndeplinească anumite criterii importante. Iar pentru a te ajuta să iei cea mai bună decizie, iată ce trebuie să știi atunci când cauți, cum trebuie sa fie:
- În primul rand, trebuie să fie un contabil autorizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, CECCAR, dar un avantaj îl reprezintă și dacă este membru al uneia dintre instituțiile ACCA, Asociația Contabililor Certificați și Autorizați sau CCF, Camera Consultanților Fiscali.
- Trebuie să fie o persoană mereu informată. Un contabil care să ofere încredere trebuie să cunoascaă schimbarile legislative și juridice care au loc. O persoană care să fie în masură să memoreze, să aibă capacitate de învățare și să transpună idei pentru fiecare client în parte. În acest domeniu, un contabil nu va înceta niciodată să învețe și va trebui să fie flexibil.
- Obiectiv. Un contabil trebuie să fie persoana care să știe întotdeauna cum să își gestioneze fiecare situație, dar care să își păstreze obiectivitatea și integritatea. Cunoștiintele pe care le-a acumulat trebuie să îl ajute să exprime corectitudine, fără să fie subiectiv. Indiferent de persoanele cu care intră în contact și indiferent de schimbările care pot apărea, domeniul fiind unul imprevizibil, un contabil trebuie să ofere încredere.
- Experiența profesională. Este un criteriu care face diferența în alegerea unui contabil priceput și de încredere. Portofoliul unui contabil reprezintă recomandarea acestuia pentru clienți, totodată fiind un factor important care îi crește vizibilitatea și credibilitatea.
- Organizat. Domeniul financiar nu este deloc unul simplu, iar meseria de contabil vine la pachet cu multe responsabilități. Trecerea de la un client la altul, presupune atenție și disciplina, iar organizarea trebuie să fie una dintre calitatile principale.
- Comunicativ. Un contabil trebuie să mențina în permanență comunicarea cu clienții pentru a le transmite informațiile de care au nevoie, dar și pentru a le pune la dispoziție resurse. Orice relație interumană se bazează pe comunicare, iar în cazul unei relații dintre client și contabil, comunicarea este esențială pentru a spori gradul de încredere.