Restaurantele de mare succes reușesc să atragă clienții ca un magnet și să-i fidelizeze pentru foarte lungi perioade de timp. Însă au câteva secrete pe care restaurantele mai puțin vizitate nu le cunosc.
Restaurantele se împart în două categorii: cele de succes și cele care, mai devreme sau mai târziu, vor avea lacăt la ușă sau se vor afla în așteptarea apăsătoare a unui nou proprietar cu mai multă viziune decât cel din prezent.
Succesul sau insuccesul unui restaurant nu are legătură cu prețurile mâncărurilor și ale băuturilor, ci cu modul în care prețurile respective sunt justificate în fața clienților.
Iată care sunt cele 5 secrete ale restaurantelor de mare succes și cum reușesc să atragă clienții:
1. Modul în care angajații se prezintă în fața clienților
Imaginea și atitudinea chelnerilor și a celorlalți angajați ai restaurantului este foarte importantă. Prima impresie contează întotdeauna, iar înainte de a discuta pentru prima dată cu un chelner, clienții sunt foarte atenți la modul în care acesta este îmbrăcat și la atitudinea sa generală. Și uniforma bucătarilor este foarte importantă. Atunci când clienții văd un bucătar care nu are o ținută curată și adecvată pentru activitatea pe care o desfășoară, încrederea în restaurantul respectiv se prăbușește. Dacă uniformele bucătarilor arată, însă, precum aceste echipamente pentru bucătari, clienții vor căpăta mult mai multă încredere atât în privința calității mâncărurilor comandate, cât și a restaurantului în general.
2. Calitatea mâncărurilor
Principalul motiv pentru care oamenii intră într-un restaurant este legat de hrană. Calitatea mâncărurilor este mai importantă decât socializarea sau ambianţa și îi poate încânta pe clienţi într-atât de mult, încât să revină şi cu alte ocazii. Un restaurant de succes oferă clienţilor preparate simple, dar gătite incredibil de bine şi aranjate pe farfurie într-un mod elegant și apetisant. Aspectul mâncărurilor diferenţiază restaurantele de succes de cele a căror supravieţuire se bazează pe prețurile foarte mici.
2. Sevirea rapidă
Nimănui nu-i place să aștepte foarte mult după ce a comandat mâncare și băutură, iar servirea rapidă este esențială pentru satisfacerea tuturor clienților. Însă servirea trebuie să fie rapidă nu doar la preluarea comenzii și la aducerea la masă a produselor comandate, ci și la rapiditatea procesării și prezentării notei de plată. Un client care cere nota de plată și este ignorat de chelneri se simte prizonier în restaurantul respectiv, iar șansele ca el să se întoarcă acolo sunt minime.
3. O atmosferă prietenoasă
O ambianţă plăcută este creată printr-un mobilier confortabil, dar și prin modul în care tacâmurile sunt oferite clientului sau de florile frumos aranjate pe centrul mesei. Totul trebuie să pară natural și discret. Lumina este, însă, unul dintre cele mai importante şi, în acelaşi timp, discrete detalii care contează în crearea unei ambianţe intime și prietenoase. Dacă lumina este potrivită, clienţii nu îşi vor da seama de asta, însă, dacă lumina este deranjantă, clienţii vor sesiza cu siguranţă acest aspect.
4. Consecvența
Factorul deciziv în fidelizarea clienților este consecvența. Felurile de mâncare prin care un restaurant şi-a câştigat clienţii trebuie să rămână întotdeauna la fel de gustoase și de frumos așezate în farfurie, chelnerii trebuie să fie la fel de atenți, iar ambianţa trebuie să fie mereu la fel de prietenoasă. Clienţii fideli intră într-un restaurant deoarece sunt siguri că acolo găsesc ceea ce caută. Dacă un client revine pentru a două oară în restaurant şi regăseşte toate aspectele care l-au încântat prima dată, cu siguranţă va reveni. Dacă nu se bucură, însă, de aceeași atmosferă și de aceeași calitate a mâncărurilor care l-au fascinat prima dată, clientul va fi dezamăgit, iar șansele ca el să devină un musafir fidel al localului s-au prăbușit.
Foto: shutterstock.com/Kzenon
Trei motive pentru care este mai bine să împrumuți bani decât să renunți... Anunțul șefului ANAF! Din ianuarie 2017, declaraţiile fiscale vor fi depuse doar online. Formatul de hârtie va fi elimin...