"Investigatia va analiza ofertele de genul «Daca gasiti mai ieftin ca la noi, va dam de 10 ori diferenta» au precizat sursele. Institutia suspecteaza faptul ca aceste promotii sunt oferite exact din cauza faptului ca retailerii obliga companiile de la care isi procura marfa sa nu mai vanda aceleasi produse la acelasi pret mic si altor concurenti.
Astfel, se denatureaza piata, iar concurenta dintre retaileri nu aduce beneficii consumatorilor.
In 2010, comertul prin hypermarketuri, magazine discount si cash&carry a depasit 50% din totalul pietei de profil dupa ce in 2009 comertul traditional era 55%. In ciuda scaderii consumului ca urmare a crizei si a majorarii TVA, marile grupuri de retail straine au continuat expansiunea agresiva in Romania, pompand sute de milioane de euro in deschiderea de noi magazine.
Potrivit noii legi, daca o firma recunoaste savarsirea unei fapte anticoncurentiale, iar acolo unde este cazul propune remedii care conduc la inlaturarea faptei, aceasta va fi circumstanta atenuanta si va determina o scadere a amenzii cu 10-30% din nivelul de baza.
Sursa: Jurnalul National
Foto: Intactimages