La World Newspaper Advertising Conference, care s-a desfasurat pe parcursul saptamanii trecute si s-a incheiat vineri, au fost examinate noile tendinte din industria media, dar si cateva proiecte neobisnuite, care demonstreaza cat de adaptabile pot fi ziarele.
Publictatea on-line nu depinde de click-uri
In cadrul conferintei au fost dezbatute mai multe teme, printre care modul in care se poate obtine o audienta mai mare, necesitatea unei cercetari de piata privind advertising-ul si felul in care se pot diversifica sursele de venit in cadrul unei companii media moderne.
Matthew Dodd, vicepresedinte al departamentului de cercetare si analiza al Nielsen Online EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), a vorbit despre neajunsurile modelului de publicitate online care masoara eficienta unei reclame prin intermediul numarului de click-uri.
"Nu exista niciun fel de corelare intre numarul de click-uri si ROI (return on investment). Masurarea numarului de click-uri este anacronica. De ce continuam sa o folosim? Deoarece suntem lenesi si brandurile sunt lenese. Incercam sa ii indepartam pe advertiseri de acest model", a declarat Dodd.
Obiceiurile internautilor, importante
Belinda Beeftink, Associate Director la divizia de cercetare media din cadrul Institute of Practioners in Advertising din Londra, a subliniat importanta de a cunoaste obiceiurile de consum media online ale clientilor, pentru ca targetarea sa fie mai eficienta.
"Trebuie inteles ce fac, cu cine sunt, cat timp petrec facand o singura activitate sau multiple activitati, intreaga dimensiune a vietii reale" a spus Beeftink.
Doua tendinte noi pe piata media
Potrivit participantilor la conferinta, doua noi tendinte pe piata media se refera la prezenta ziarelor pe retelele de socializare si la incercarea de a gasi metode de publicitate online fara a utiliza solutiile Google.
"Nu e nevoie sa astepti sa vina Google ca sa manance mai mult din pranzul tau, poti face singur asta", a declarat Moritz Wuttke, fondator al companiei NextMedia Initiatives si fost CEO al retelei de agentii Publicitas din Asia si China, incercand sa evidentieze prin intermediul unei metafore necesitatea companiilor de a gasi solutii proprii fara a apela la serviciile gigantului american.
World Association of Newspapers, organizatia globala a industriei ziarelor, cu sediul la Paris, sustine si promoveaza libertatea presei si interesele de business si profesionale ale ziarelor din intreaga lume. Asociatia reprezinta 18.000 de ziare si are ca membre 77 de asociatii nationale, companii de publishing si directori individuali de ziare din 102 tari, precum si 12 agentii de presa si 11 grupuri de presa regionale si internationale.
2.190 firme au solicitat intrarea in procedura de somaj tehnic... Transparenta: Institutul National de Statistica va lansa un indice al pretului locuintelor...