Cum va sălta NUNTA REGALĂ economia Marii Britanii cu peste un miliatrde de lire sterline. De la sute de mii de turiști atrași ca un magnet, la obiecte decorative și chilipiruri

 

Nunta prinţului Harry al Marii Britanii cu actriţa americană Meghan Markle va aduce economiei britanice încasări de 1,05 miliarde de lire sterline (1,43 de miliarde de dolari), potrivit estimărilor firmei de consultanţă Brand Finance, citată de MarketWatch.

Brand Finance şi-a dublat estimările, după ce iniţial anticipase că evenimentul va aduce economiei britanice venituri suplimentare de circa 500 de milioane de lire sterline.

”Pur şi simplu atenţia atrasă de nunta regală ne-a făcut să credem că am subestimat impactul”, a spus Richard Haigh, director general al Brand Finance.

Presa s-a concentrat în această săptămână pe probabilitatea ca tatăl miresei, Thomas Markle, să nu participe la ceremonie.

Haigh a subliniat statutul de vedete al prinţului şi al actriţei americane, arătând că acest fapt contribuie ca nunta lor să o egaleze în extravaganţă pe cea a lui Will şi Kate în 2011.

“Meghan Markle este deja o persoană faimoasă. Nu numai asta, dar prinţul Harry este nonconformistul pe care toată lumea l-a considerat burlacul suprem, iar acum se căsătoreşte şi cred că acest singur fapt este un important”, a arătat Haigh.

Firma de consultanţă, care realizează evaluări de branduri şi acordă servicii de consultanţă, a făcut estimarea bazându-se experienţa sa cu brandurile comerciale şi prin analizarea nunţii regale din 2011, a explicat directorul firmei.

Iată cum evaluează Brand Finance contribuţia nunţii regale la economia Marii Britanii:

300 de milioane de lire în turism: în 2011 a avut loc o creştere de peste 3% pentru turismul britanic în luna în care a avut loc nunta britanică.

„Am spus, OK, dacă acelaşi lucru se va întâmpla în acest an, avem în medie 3 milioane de turişti pe lună în Marea Britanie. Dacă va avea loc o creştere uşoară a numărului de turişti şi dacă toţi vor cheltui o anumită sumă, mă gândesc la circa 1.000 de lire, atunci se ajunge la o sumă de 300 de milioane”, a declarat Haigh pentru MarketWatch, descriind impactul asupra unor operatori hotelieri precum InterContinental.

300 de milioane de lire în relaţii publice: “Nunta este practic echivalentă cu o publicitate adusă Regatului Unit, ca brad britanic, ca urmare a relatărilor suplimentare legate de nunta britanică”, a explicat Haigh.

250 de milioane în plus pentru magazine şi restaurante: Un studiu recent a arătat că 40% dintre britanici sunt interesaţi de nuntă, procent echivalent cu 25 de milioane de oameni. Dacă fiecare persoană este influenţată într-un fel să cheltuiască 10 lire în plus, asta echivalează cu 250 de milioane de lire.

150 de milioane în plus pentru industria modei: “Oamenii par să înebunească de îndată ce Meghan este văzută că poartă ceva”, a spus Haigh. De exemplu, o rochie verde pe care a purtat-o luna trecută s-ar fi vândut complet în câteva ore.

50 milioane de lire în plus pentru comerţ: Monede, timbre, căni, obiecte de acest gen”, a mai spus şeful Brand Finance..

Totuşi, contribuia generală la economie, de 1,05 miliarde de lire, este doar o picătură într-un ocean, având în vedere că PIB-ul Marii Britanii este estimat la aproximativ 2.000 de miliarde de lire sterline. În plus, acestea sunt doar estimări.

Contribuţia nunţii la PIB-ul britanic s-ar adăuga contribuţiei anuale la economie adusă de familia regală, de 1,8 miliarde de lire, potrivit estimărilor Brand Finance.

Haigh a notat că nunta din 2011 a prinţului William cu Kate Middleton a însemnat o vacanţă publică pentru britanici, dar de această dată nu va fi acordată o vacanţă. Iar acest lucru va avea repercusiuni economice, în condiţiile în care s-a estimat că vacanţa din sectorul bancar, în urmă cu şapte ani, a redus PIB-ul ţării cu circa 1 miliard de lire.

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe