Proiectul de ordonanta de urgenta s-a aflat si saptamana trecuta pe agenda Cabinetului, dar decizia a fost amanata atunci dupa o consultare intre premier si ministrul Transporturilor.
La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.
Avand in vedere ca CFR SA este singura companie din Romania care administreaza infrastructura feroviara, Guvernul considera ca acordarea unui sprijin financiar nu reprezinta ajutor de stat.
CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect.
Un proiect similar a fost lansat la mijlocul lunii ianuarie, prin care urmau sa fie sterse in acelasi mod datoriile CFR SA, care insumau insa atunci 4,5 miliarde lei.
Pierderile si datoriile CFR au crescut constant in ultimii ani astfel ca la sfarsitul lui 2011 societatea prevedea datorii cumulate, catre bugete, AVAS si Fondul de risc, de 4,5 miliarde lei. In 2007 CFR avea o datorie de "doar" un miliard lei.
Stergerea datoriilor se va face prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica. Si datoriile la fondul de risc vor avea parte de acelasi tratament.
foto: Intact Images