Criza a alungat din Romania unul dintre cei mai mari investitori in retail: compania olandeza Redevco, parte a grupului Cofra, care detine lantul de magazine C&A.
Axat pe dezvoltarea centrelor comerciale - initial doar pentru C&A -, Redevco este unul dintre cei mai mari dezvoltatori europeni in real estate, avand un portofoliu de peste 750 de proprietati (incluzand spatii comerciale, logistice si de birouri) in 18 tari, evaluate la 7,4 miliarde de euro in prezent.
Intrat in Romania in 2006, Redevco avea in plan investitii de cel putin 500 de milioane de euro. Unul dintre proiecte viza constructia unui centru comercial la Brasov, integrat stadionului municipal, care urma sa fie adus la standardele UEFA, si a unui complex sportiv ultramodern.
Dupa un an de la intrarea in Romania, Redevco anunta crearea unui joint venture cu EMCT Romania, dezvoltatorul Sun Plaza din Capitala.
Compania, Rom Retail Development, avea in proiect dezvoltarea a 10 mari centre comerciale in tara. Singurul care parea sa se concretizeze insa era Tulcea Shopping Center, primul mall din orasul de la malul Dunarii, care ar fi necesitat investitii de 80 de milioane de euro.
In 2009 insa, asocierea celor doua companii avea sa se destrame brusc, pe fondul unor divergente privind evolutia pietei intre cei doi parteneri.
„Din Olanda, ei vedeau piata mai sumbru, noi consideram ca traversam doar un hop", declara, la acea vreme, Michael Richard, directorul general al EMCT Romania. Dupa ruperea joint venture-ului, proiectul mallului de la Tulcea ramasese in portofoliul Redevco, insa in 2010 compania olandeza a decis sa abandoneze cu totul piata romaneasca.
De la planuri ambitioase la criza financiara
Jorg Bitzer, Managing Director al Redevco Central Europe, a explicat, pentru ,,Fin.ro", motivele iesirii companiei olandeze din Romania: „Cand am intrat pe piata romaneasca, in 2006/2007, un numar mare de retaileri aveau ambitii foarte mari in planurile lor de dezvoltare a afacerilor din retail.
In prima jumatate a anului 2010, cand am luat dificila decizie de a parasi piata romaneasca de retail, situatia se schimbase de-a dreptul drastic, expansiunea retailerilor intrand intr-un blocaj". Lipsa de interes a retailerilor in extinderea lanturilor de magazine a fost si motivul pentru care Redevco a decis sa nu continue dezvoltarea mallului din Tulcea.
„Am finalizat toate procedurile necesare dezvoltarii centrului comercial in ultimele sase luni de activitate, astfel incat acum sa fie posibila scoaterea acestui proiect pe piata", a precizat Jorg Bitzer.
Tot articolul, in Financiarul
FMI nu are solutii pentru datoriile companiei CFR, catre furnizorii de energie... Media: Academia Catavencu, oficial in faliment...