Compania a avut grija sa intocmeasca zeci de SF-uri care ulterior au fost uitate prin sertare. Pentru altele s-au realocat bani in anii ce au urmat. Ceea ce se numeste "revizuire".
Fenomenul este determinat de nerespectarea valabilitatii acestor studii. Potrivit HG 28/2008, un SF este valabil doi ani. Daca in aceasta perioada nu este demarata lucrarea, studiul trebuie revizuit. Depasirea perioadei nu inseamna altceva decat alte cheltuieli din bugetul statului. In mai bine de trei ani, din banii cheltuiti pe refaceri si revizuiri am fi putut construi chiar si 9 kilometri de drum national.
Asa cum a aratat Jurnalul National in articolul "Noua miliarde de euro aruncaţi precum sarea pe drum", gestionarea banilor alocati pentru autostrazi si reabilitari de drumuri nationale lasa gauri negre in buget cu efect zero.
Daca pentru consultanta si proiectarea de drumuri si autostrazi s-au cheltuit 250 de milioane de euro, nici pentru revizuirea unor studii de fezabilitate nu au existat oprelisti. Inca din 2006, reactualizarea SF si definitivarea traseului Bucuresti - Moara Vlasiei, servicii oferite de Search Corporation, erau compensate cu peste 600.000 de euro. Elaborarea studiului de prefezabilitate pentru Autostrada Targu-Mures - Iasi - Sculeni ne costa in 2007 in jur de 700.000 de euro.
Ceva mai tarziu, in acelasi an, in urma unei licitatii deschise, CNADNR platea 2.500.000 de euro pentru elaborarea SF pentru Autostrada Sibiu - Pitesti. Trei ani mai tarziu, lucrarile nu au fost inca demarate. Inca din 2007 s-a platit pentru reactualizarea SF a centurii Sibiului aproape 70.000 de euro.
Tot articolul, in Jurnalul National
Cel mai mare terminal maritim de GPL din tara, inaugurat la Midia-Navodari... Valcea – Primarie inchisa din cauza crizei...