- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
"Facand o comparatie la nivel european, germanii sunt de departe cei mai optimisti atunci cand vine vorba de consum, in vreme ce romanii si grecii o duc cel mai greu. In consecinta, asteptarile economice ale consumatorilor au fost tot negative: romanii au fost in coada clasamentului in Europa, urmati de greci", potrivit GfK, citat de Mediafax.
In analiza companiei de cercetare se mai arata ca guvernele din ambele tari se afla sub o mare presiune internationala pentru a-si reduce deficitele bugetare, dupa ce au beneficiat de ajutor financiar din partea Fondului Monetar International, Bancii Centrale Europeane si UE.
"Rezultatul este reprezentat de reducerile drastice in domeniul serviciilor sociale si cresterile de taxe si impozite. In conformitate cu aceasta, asteptarile consumatorilor din ambele tari privind veniturile au fost negative in anul 2010. Dispozitia de a cumpara, de asemenea, a fost afectata de temerile consumatorilor privind viitorul", se mai arata in analiza GfK.
Reprezentantii GfK Romania estimeaza ca si 2011 va fi un an dificil pentru consumatorii romani.
"Desi s-a scris si s-a vorbit destul de mult inainte de criza ca Romania nu va avea de suferit, iata ca suntem, impreuna cu Grecia, cei mai afectati. Si 2011 se anunta un an foarte dificil, cu venituri reduse pentru populatie si un nivel al pesimismului deasupra mediei europene", a declarat, intr-un comunicat, directorul general GfK Romania, Andi Dumitrescu.
Pe de alta parte, in Germania, s-a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor atat pe segmentul produselor alimentare, cat si al celor nealimentare. De asemenea, nemtii au cheltuit mai mult pe fiecare articol de imbracaminte cumparat si au avut tendinta de a opta pentru produse de calitate superioara.
Citeste articolul complet pe Jurnalul.ro