Masura marcheaza deschiderea unui nou front in lupta dintre marile companii active pe internet, aceastea incercand sa-si foloseasca activele ca avantaj competitiv. Amazon a anuntat, saptamana trecuta, ca a inceput sa furnizeze imprumuturi retailerilor independenti care vand produse ale companiei.
Decizia Google de a emite carti de credit, disponibile in Statele Unite in cateva saptamani si mai tarziu in alte tari, semnaleaza prima incercare a grupului de a folosi rezervele uriase de lichiditate pentru a-si sustine operatiunile cheie de cautare pe internet prin subventionarea liniilor de credit cu dobanzi reduse.
Google va oferi clientilor credit intre 200 de dolari si 100.000 de dolari pe luna pentru a plati folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje langa rezultatele cautarilor online. Incasarile din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitate raportate de Google anul trecut.
"Nu cumparau Adwords in masura in care aveau nevoie", a declarat Brent Callinicos, vicepresedinte si trezorier la Google. Un program pilot derulat anul trecut in SUA a condus la cheltuieli mai mari de publicitate ale clientilor.
Google a anuntat ca a stabilit dobanzile initiale considerabil sub cele ale cartilor de credit disponibile pe piata pentru afaceri mici si mijlocii. In Statele Unite, dobanda va fi de 8,99%, iar in Marea Britanie de 11,9%.
"Puteti fi siguri ca nu facem asta ca sa pierdem bani", a spus Callinicos, adaugand ca Google nu "incearca sa opereze aceasta afacere ca pe un centru de profit".
Directorii Google nu au exclus sa intre si mai mult pe piata serviciilor financiare, cu alte produse pentru afacerile mici si mijlocii, care formeaza majoritatea clientilor de publicitate ai grupului. Google nu are, insa, astfel de planuri in prezent, au spus acestia.
sursa: Income Magazine