Altfel spus, Executivul cauta companii de constructii care sa vina cu credite furnizor totalizand 4 miliarde de euro, in conditiile in care acesta nu a reusit pana in prezent sa duca la bun sfarsit niciun proiect de anvergura in regim de parteneriat public-privat (PPP).
Cel mai cunoscut exemplu privind capacitatea si credibilitatea Executivului in atragerea de parteneri privati pentru proiectele publice este cel al negocierilor esuate cu compania Vinci pentru realizarea unui tronson din Autostrada Comarnic-Brasov.
Premierul Emil Boc a aratat, la finalul sedintei de ieri a guvernului, ca programul de reabilitare a 10.000 de kilometri de drumuri a fost aprobat de guvern in 2009 prin memorandum, fiind insa adoptat acum prin ordonanta de urgenta, pentru a fi pus in practica. „Principalul obstacol pe care ni-l sesizeaza toti atunci cand vorbesc de Romania se refera la infrastructura, ca nu exista suficiente drumuri asfaltate, ca nu exista suficiente autostrazi. Acum, pe aceasta componenta, rezolvam doua chestiuni majore: modernizarea spatiului rural romanesc, iar prin banii de la Uniunea Europeana, cele 4,5 miliarde de euro din programul transporturi, asiguram finantarea autostrazilor de pe coridorul IV, astfel incat Romania sa intre practic in randul lumii", a spus Boc, in briefingul de presa sustinut la guvern.
sursa:Financiarul.com