Antena Căutare

Infrastructura, o „prioritate“ pentru Guvern: 500 km de autostrada, intarziati

La Autostrada Transilvania, 362 km trebuiau sa fie in lucru, potrivit termenelor initiale. Alti 146 km, pe diverse tronsoane, au date de finalizare depasite.

De fiecare data cand vorbeste despre in­frastructura, seful Executivului repeta, aproa­pe mecanic, urmatoarea fraza: „Infrastructura este o prioritate pentru a putea consolida cresterea economica a tarii".

In practica insa, in afara de cei 42 de km de autostrada dati in folosinta anul trecut (lucrari demarate oricum de cativa ani buni), premierul Emil Boc par­ticipa mai mult la inaugurarea unor sosele de centura si chiar poduri. Investitiile majore, care ar aduce intr-adevar crearea de locuri de munca si crestere economica, sunt tot la sta­diul de proiect.

Sambata, de exemplu, seful Executivului a taiat panglica la soseaua de ocolire a muni­cipiului Cluj-Napoca pe relatia nord-est, proiect cu o lungime totala de 4,5 kilometri. Pentru acest segment, costurile au fost de peste sase milioane de euro.

Pana in toamna vom fi­naliza si lucrarile la centura Valcele-Apahida, care va scoate in totalitate traficul greu din municipiu", a declarat Emil Boc.

Festivismul afisat de guvernanti a fost stricat de un grup de proprietari de terenuri aflate pe traseul soselei ocolitoare, nemultumiti ca nu au primit despagubiri, dar si de subcontractori ai companiei Bechtel - constructorul Autostrazii Transilvania, care i-au reprosat prim-minis­trului ca nu si-au primit banii pentru lucrarile facute in 2010.

Premierul Emil Boc continua sa dea vina pe fosta guvernare, cu toate ca termenele pen­tru construirea Austostrazii Transilvania au fost fixate de actuala Putere. Concret, potrivit datelor postate pe site-ul CNADNR, toate tron­soanele trebuiau sa fie astazi in lucru, intrucat termenele de finalizare sunt in 2012, maxi­mum 2013.

Din cele opt tronsoane, unul sin­gur a fost dat in folosinta (Campiat Turzii - Cluj, 52 km, termen de realizare 2004-2010), iar un altul este in lucru (Suplacu de Barcau - Bors, 64 km, termen de realizare 2004-2012). In total, astazi sunt inregistrate intarzieri pentru 362 km de autostrada.

Probleme sunt si pe alte tronsoane

In luna ianuarie, premierul Emil Boc anunta ca in aceasta vara romanii vor putea merge la mare pe autostrada, intrucat vor fi gata tronsoanele Cernavoda - Medgidia (19 km), respectiv Medgidia - Constanta (32 km).

Intr-adevar, termenul de realizare era luna iunie, numai ca in luna aprilie a fost reziliat contractul cu firma Colas, in valoare de 224 de milioane de euro, iar luna trecuta a fost lansata o noua licitatie pentru proiectarea si executia tronsonului Cernavoda - Medgidia.

In luna mai, autoritatile au recunoscut si ca celalalt proiect va fi intarziat, anuntand ca, deocam­data, se va circula pe cate o banda, intre loca­litatea Murfatlar (fosta Basarabi) si Constanta, paralel cu „drumul vechi", care are cate doua benzi pe sens. Cu autostrazile Bucuresti - Plo­iesti (63 km) si Arad-Timisoara (32 km) care trebuiau date in folosinta in primul trimestru din acest an, se cumuleaza alti 146 km de autostrada nefinalizati in termenii stabiliti de actuala guvernare.

Inutil de amintit ca, prin programul cu care s-a prezentat la Palatul Victoria, in urma cu doi ani si jumatate, seful Executivului se angaja sa aloce 20% din PIB pentru lucrari de infrastructura, astfel incat, la finalul mandatului, sa avem peste 1.000 km de austostrada.

Sursa: Financiarul

Creditele neperformante se apropie de cote alarmante... Proprietarii pensiunilor, la limita falimentului: Incasarile, -20% fata de 2010...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x