De fiecare data cand vorbeste despre infrastructura, seful Executivului repeta, aproape mecanic, urmatoarea fraza: „Infrastructura este o prioritate pentru a putea consolida cresterea economica a tarii".
In practica insa, in afara de cei 42 de km de autostrada dati in folosinta anul trecut (lucrari demarate oricum de cativa ani buni), premierul Emil Boc participa mai mult la inaugurarea unor sosele de centura si chiar poduri. Investitiile majore, care ar aduce intr-adevar crearea de locuri de munca si crestere economica, sunt tot la stadiul de proiect.
Sambata, de exemplu, seful Executivului a taiat panglica la soseaua de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relatia nord-est, proiect cu o lungime totala de 4,5 kilometri. Pentru acest segment, costurile au fost de peste sase milioane de euro.
„Pana in toamna vom finaliza si lucrarile la centura Valcele-Apahida, care va scoate in totalitate traficul greu din municipiu", a declarat Emil Boc.
Festivismul afisat de guvernanti a fost stricat de un grup de proprietari de terenuri aflate pe traseul soselei ocolitoare, nemultumiti ca nu au primit despagubiri, dar si de subcontractori ai companiei Bechtel - constructorul Autostrazii Transilvania, care i-au reprosat prim-ministrului ca nu si-au primit banii pentru lucrarile facute in 2010.
Premierul Emil Boc continua sa dea vina pe fosta guvernare, cu toate ca termenele pentru construirea Austostrazii Transilvania au fost fixate de actuala Putere. Concret, potrivit datelor postate pe site-ul CNADNR, toate tronsoanele trebuiau sa fie astazi in lucru, intrucat termenele de finalizare sunt in 2012, maximum 2013.
Din cele opt tronsoane, unul singur a fost dat in folosinta (Campiat Turzii - Cluj, 52 km, termen de realizare 2004-2010), iar un altul este in lucru (Suplacu de Barcau - Bors, 64 km, termen de realizare 2004-2012). In total, astazi sunt inregistrate intarzieri pentru 362 km de autostrada.
Probleme sunt si pe alte tronsoane
In luna ianuarie, premierul Emil Boc anunta ca in aceasta vara romanii vor putea merge la mare pe autostrada, intrucat vor fi gata tronsoanele Cernavoda - Medgidia (19 km), respectiv Medgidia - Constanta (32 km).
Intr-adevar, termenul de realizare era luna iunie, numai ca in luna aprilie a fost reziliat contractul cu firma Colas, in valoare de 224 de milioane de euro, iar luna trecuta a fost lansata o noua licitatie pentru proiectarea si executia tronsonului Cernavoda - Medgidia.
In luna mai, autoritatile au recunoscut si ca celalalt proiect va fi intarziat, anuntand ca, deocamdata, se va circula pe cate o banda, intre localitatea Murfatlar (fosta Basarabi) si Constanta, paralel cu „drumul vechi", care are cate doua benzi pe sens. Cu autostrazile Bucuresti - Ploiesti (63 km) si Arad-Timisoara (32 km) care trebuiau date in folosinta in primul trimestru din acest an, se cumuleaza alti 146 km de autostrada nefinalizati in termenii stabiliti de actuala guvernare.
Inutil de amintit ca, prin programul cu care s-a prezentat la Palatul Victoria, in urma cu doi ani si jumatate, seful Executivului se angaja sa aloce 20% din PIB pentru lucrari de infrastructura, astfel incat, la finalul mandatului, sa avem peste 1.000 km de austostrada.
Sursa: Financiarul
Creditele neperformante se apropie de cote alarmante... Proprietarii pensiunilor, la limita falimentului: Incasarile, -20% fata de 2010...