Orice bolid poate fi ingenuncheat de o problema obisnuita in capitala. Blocajele.
Asa au ajuns multi oameni de afaceri sa aleaga calea aerului. Acolo, poti goni cu 250 de kilometri la ora, fara restrictii. In timp ce, pe autostrada, oricare dintre cele doua, nu ai voie, legal, sa treci de 130 de kilometri pe ora.
In Bucuresti, oamenilor de afaceri care-si permit sa foloseasca elicopterul pe post de taxi le lipsea un loc apropiat de centru pentru aterizare. O cladire cu 15 etaje, cu pereti din sticla, amplasata in zona bulevardului Stefan cel Mare are acum, un helipad de ultima generatie.
Este utilata cu tot ce inseamna oprare pe timp de noapte, balizaj, radiofar, sistem happy pentru apropiere electronica, ciorapi de vant, iluminat, are o statie meteorologica.
Pe pista este instalat si un sistem de stingere a incendiului. Platforma are 484 de metri patrati si poate sustine elicoptere de 6,5 tone, altfel spus este ideala pentru aeronavele business.
Pentru asemenea categorie de oameni de afaceri pe care noi ii dorim sa fie prezenti in tara facilitarea drumului aerian este extrem de importanta. La fel ar trebui facuta o retea in toata tara pentru ca stim foarte bine ca infrastructura rutiera este in suferinta.
Singurul impediment ar fi ca, pentru un survol deasupra capitalei, trebuie ceruta o aprobare de la Ministerul Apararii cu 7 zile inainte de decolare. Iar in zona Palatului Victoria, a Palatului Parlamentului si a Ministerului Apararii, zborul e interzis.
Pentru a putea functiona, heliportul de pe acoperis, care trebuie sa indeplineasca o lista lunga de criterii de siguranta, mai are nevoie de o aprobare de la Ministerul Transporturilor. Autoritatea Aviatica Civila spune ca analizeaza dosarul.