Majorări de capital social în favoarea a trei companii municipale – de imobiliare, de parking și de publicitate - au fost adoptate, miercuri, în şedinţa Consiliului General al Capitalei. Valoarea totală a acestor majorări este de 348 de milioane de lei.
Proiectele de hotărâre aferente au fost adoptate cu 28 de voturi "pentru", două abţineri şi 16 împotrivă.
Astfel, capitalul social al Companiei Municipale Imobiliare Bucureşti SA va fi majorat cu 190 de milioane de lei, ajungând la 247,1 milioane lei. 99,99995% din acţiuni vor fi deţinute de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, iar restul de Societatea Service Ciclop SA.
Potrivit notei de fundamentare, Compania Municipală Imobiliară îşi propune să investească în achiziţionarea şi amenajarea a cinci clădiri pentru clinici (21,6 milioane lei fără TVA), şase clădiri pentru cămine seniori (78,2 milioane lei fără TVA), o sută de apartamente (32,9 milioane lei fără TVA). Cheltuielile cu amenajarea ar urma să reprezinte 26,8 milioane lei fără TVA.
Aceste imobile, după achiziţie, se vor închiria Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor medicale din Bucureşti pentru înfiinţarea de clinici medicale (Reţeaua Metropolitană de centre pentru sănătatea femeii "Sf. Agatha"), respectiv Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti pentru înfiinţare de cămine pentru persoane vârstnice (Reţeaua Metropolitană Asistenţă pentru Seniori), potrivit Agerpres.
Capitalul social al Companiei Municipale Parking Bucureşti SA va fi majorat cu 150 de milioane de lei, ajungând la 174 milioane lei. 99,9999% din acţiuni vor fi deţinute de CGMB, iar restul de Societatea Service Ciclop SA.
Potrivit notei de fundamentare, suma este necesară pentru achiziţionarea terenurilor şi realizarea construcţiilor necesare unui număr de patru parcări de tip park and ride în zone de acces în Bucureşti. Costurile estimative pentru achiziţia a patru terenuri, fiecare având o suprafaţă de 10.000 mp, sunt de 37,2 milioane lei. Construcţia şi dotarea parcărilor (cu aproximativ 500 de locuri de parcare fiecare) ar putea necesita 112,8 milioane lei, indică acelaşi document.
Capitalul social al Companiei Municipale Publicitate şi Afişaj urmează să fie majorat cu 8 milioane de lei, ajungând la 18,2 milioane lei. În acest caz, 99,9993% din acţiuni vor fi deţinute de CGMB, iar restul de Societatea Service Ciclop SA.
Scopul majorării capitalului social al acestei companii este de a susţine activitatea societăţii în vederea îndeplinirii obiectului de activitate prin achiziţionarea următoarelor mijloace publicitare şi a serviciilor aferente:100 de panouri back lit; 20 de coloane publicitare; 100 de panouri de afişaj pentru promovarea evenimentelor; 20 de suporţi publicitari pentru proiecte speciale. De asemenea, urmează să fie achiziţionate şase servicii de proiectare, avizare, autorizare suporturi publicitare.
Roxana Wring (USR) a precizat în cadrul dezbaterilor că Bucureştiul este "împânzit deja de mijloace publicitare ilegale" şi a pus sub semnul întrebării utilitatea noilor achiziţii.
Marius Manolache, directorul Direcţiei Guvernanţă Corporativă, a precizat că avizele pentru desfăşurarea acestei activităţi vor fi acordate de Compania Municipală Publicitate şi Afişaj, în baza regulamentului în domeniu.