Criza economica si declinul pietei de publicitate si-au pus amprenta si pe segmentul ziarelor gratuite, piata europeana fiind cea mai afectata.
Astfel, desi in 2008, la nivel global, erau disponibile pe piata un numar de 266 de publicatii gratuite, in 60 de tari, cu o medie insumata a tirajului de 42 de milioane de exemplare, in 2009 si 2010 numarul tarilor in care inca mai sunt distribuite ziare gratuite a scazut la 55. In acelasi timp, numarul total al ziarelor publicate a ajuns la sub 200 in prezent, noteaza „Newspaper Innovation".
Tirajul ziarelor este, de asemenea, in panta descendenta, ajungand la un nivel insumat de 35 de milioane de exemplare. Aceasta dupa ce in perioada 2003-2008, la nivel global, numarul de ziare ce ajungeau gratuit la cititori s-a triplat, ajungand de la 14 milioane de exemplare in 2003 pana la 42 de milioane in 2008.
Nici piata publicatiilor gratuite europene nu sta mai bine, numarul titlurilor gratuite inregistrand o scadere de 5% in 2008 si de 18% in 2009. De altfel, cea mai mare scadere a tirajului si a numarului de titluri a fost in Europa, unde in 2007 erau 140 de ziare cu un tiraj mediu insumat de 27 de milioane, in timp ce in 2010 a punctat un declin pana la 87 de ziare cu un tiraj de 19,3 milioane de exemplare.
Tot articolul, in Financiarul
Isarescu: "Romania are nevoie de constrangeri bugetare tari"... Euro scade in raport cu leul...