Ciudata „intreprindere” creata in zona Aeroportului Henri Coanda, care transfera calatorii de la Otopeni la Gara de Nord mutandu-i din aerogara catre tren cu autobuze, nu este singura care creeaza senzatia de treaba neterminata.
E adevarat, nu toate capitalele europene si-au dotat aeroporturile cu terminale de cale ferata, insa majoritatea oraselor mari iti ofera alternativa deplasarii in siguranta cu un tren urban sau metrou de suprafata. De mai bine de zece ani se discuta despre proiectul conectarii Aeroportului Henri Coanda cu centrul Bucurestiului printr-o linie moderna de metrou. Costurile ultimei variante agreate de autoritati, care prevede realizarea a 11 statii, depasesc cu putin un miliard de euro.
Interesant este, insa, ca linia de metrou prevazuta pe directia Otopeni va dubla o alta linie ferata, construita la suprafata, si ale carei costuri de adaptare la nevoile unui metrou (tot de suprafata), inclusiv construirea unei statii in incinta aeroportului, sunt de 20 de ori mai mici fata de planul megaloman al Metrorex.
Mai multe detalii, in Income Magazine
foto: Intact Images