Seth Godin spunea odata ca „toata lumea este experta in ceva”. Pentru unii, acest motto se reduce numai la jobul de zi cu zi. Pentru altii insa, semnifica valorificarea aptitudinilor si transformarea lor intr-o sursa suplimentara de bani.
Este vorba despre mini-afaceri pornite din pasiuni vechi, din dorinta de a crea prin munca bruta lucruri care spun o poveste, care ii descriu pe oameni exact asa cum sunt. Apar intr-o perioada presanta, cand oamenii doresc nu numai sa supravietuiasca, ci si sa traiasca frumos. Vor sa faca arta si sa arate tuturor ca se poate trai din ea. Sau aleg sa nu renunte la locul de munca, doar pentru ca un venit stabil le ofera libertatea de a-si selecta clientii. Ei sunt miniprenorii.
Pornesc de la o idee mica, dar indrazneata, cu potential de dezvoltare foarte mare si lanseaza afaceri de nisa in orice domeniu. Se inscriu in mai multe tipare - de weekend, part-time sau full-time si pot lucra fie exclusiv pe internet – bloggeri – sau pot fi copywriteri, consultanti, designeri floristici, artisti care infrumuseteaza birouri, persoane care fac cheesecakes sau celebrele macarons, torturi din fondant, pantofi pictati.
Mai multe detalii, in Income Magazine