Si portiunea Fundulea-Fetesti e in proces de reabilitare tot din 2007. Lucrarile la cei 104 kilometri se ridica la valoarea de 255 de milioane de euro. Finalizarea liniei este prevazuta la sfarsitul acestui an, mai putin statia Ciulnita, care va fi pusa in functiune in 2012, si statia Fetesti, care va fi data in folosinta in 2013.
211 kilometri modernizati in 20 de ani
In ultimii 20 de ani in Romania s-au reabilitat 211 kilometri de infrastructura feroviara, incluzand Campina-Bucuresti, Bucuresti-Baneasa-Fundulea si Bucuresti Nord-Bucuresti Baneasa + Fetesti-Constanta. Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei au finantat 92 de kilometri dintre Bucuresti si Campina, care au costat 250 de milioane de euro. Suma de 83 de milioane de euro, finantare ISPA si buget de stat, a fost investita in traseul Bucuresti-Baneasa-Fundulea. Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala si statul roman au investit in cei 84 de kilometri dintre Bucuresti Nord-Bucuresti Baneasa si Fetesti-Constanta 453 de milioane de euro.
Sanctiuni pentru intarzieri
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anuntat ca va penaliza cu 65 de milioane de euro constructorii care modernizeaza linia de cale ferata Constanta-Brasov pentru intarzierea lucrarilor. Acelasi lucru se va intampla si cu constructorul tronsonului Campina-Predeal, amenda fiind de 24 de milioane de euro, pentru intarziere de peste un an. Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta au inceput in 2006 si nu au fost finalizate pana in prezent, desi termenul initial era anul 2009.
Citeste si Financiarul
Foto: Intact Images