Mediul online, singurul care inregistreaza cresteri intr-o piata de publicitate in scadere, a fost atractia principalelor grupuri de comunicare in ultima perioada. Anul acesta, Leo Burnett si-a adaugat in portofoliu inca doua companii specializate pe mediul online: Digital Star si The Geeks, care alaturi de iLeo formeaza trioul online al grupului. „Suntem un grup de noua companii din care trei sunt specializate in comunicarea digitala, iar ca pondere a profitului, in 2010, depasim 15% din profitul total generat de grup numai din acest domeniu", spune Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group. De altfel, anul trecut compania iLeo a inregistrat o cifra de afaceri de peste 5,5 milioane de lei, in crestere cu 43% fata de 2008, fiind cea mai mare crestere din grup. „Ca orizont 2009-2011 planurile sunt sa crestem de trei ori. Obiectivul nostru pentru urmatorii trei ani este ca digitalul sa aduca o treime din veniturile noastre totale", puncteaza Stefan Iordache. Acesta subliniaza ca tinta pentru cele trei companii digitale din grup este clasarea in Top 5 a fiecarei firme in decurs de trei ani.
MEC Interaction spera la locul 1 in 2010
Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania, spune ca divizia online a luat nastere in 2007, iar in 2009 a ajuns intre primele doua agentii din punctul de vedere al volumelor. „In pre-zent, echipa este compusa din cinci specialisti in comunicare digitala si probabil ca vom fi numarul 1 in 2010", declara Bogdan Prajisteanu. Acesta spune ca ponderea MEC Interaction in profitul MEC a fost in 2009 de aproximativ 15%, in crestere sustinuta de la an la an. „Pentru acest an, obiectivul principal a fost consolidarea echipei, iar pentru anul 2011, prioritatea va fi accelerarea serviciilor specializate de Interaction. Daca in 2009 5% din volumele derulate de MEC erau destinate online-ului, anul acesta procentul va creste pana la sfarsitul anului la 6%-7%", puncteaza Bogdan Prajisteanu.
Zed Digital, salt cu peste 50%
„Componenta de digital si-a gasit locul in campaniile noastre, iar evolutia a fost pozitiva de la un an la altul, cel putin la nivel de numar de clienti la care digitalul e parte din mixul de comunicare", spune Maria Tudor, directorul executiv al Zenith Media. „In 2010 am crescut digitalul (rulajele - n.red.) cu peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut si ne propunem sa crestem in continuare, intr-o piata cu potential", subliniaza Maria Tudor. Pe viitor, directorul executiv al Zenith Media isi propune sa investeasca in echipa de digital si sa puna in valoare instrumentele unice in piata de care beneficiaza ca parte din reteaua cu cele mai serioase investitii la nivel global pe zona de digital.
citeste continuarea pe Financiarul.com
Creditele ipotecare ar putea fi eliminate din prevederile OUG 50... Coface: Romania, printre cele mai reduse rating-uri din Europa Centrala si de Est...