Compania de telefonie mobila Vodafone Romania a avut venituri din servicii de 183 milioane euro in perioada aprilie-iunie, in scadere cu aproximativ 4,5% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, in principal ca urmare a diminuarii tarifelor de interconectare. Perioada de raportare analizata reprezinta primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, care se va incheia pe 31 martie anul viitor.
Veniturile din servicii ale operatorului au coborat de la 170 milioane lire in perioada aprilie-iunie din 2011 la 149 milioane lire in trimestrul incheiat la 30 iunie 2012, potrivit raportului publicat de grupul britanic Vodafone.
Declinul raportat in lire sterline este accentuat de deprecierea euro si a leului. Cursul lirei a urcat de la 1,13 euro in primul trimestru al anului fiscal 2011-2012 la 1,23 euro in perioada aprilie-iunie a acestui an, potrivit datelor Vodafone, care prezinta ratele medii de schimb ale principalelor valute fata de lira. Totodata, din statistica BNR reiese ca euro s-a apreciat de la 4,1347 lei in aprilie-iunie 2011 la 4,4248 lei in trimestrul respectiv din acest an. Mai mult, cursul mediu al lirei in trimestrul al doilea calendaristic al acestui an a urcat la 5,46 lei, fata de 4,68 lei in perioada similara din 2011. Astfel, calculate in euro la cursul specificat de grup pentru cele doua perioade de referinta, veniturile Vodafone Romania din servicii au scazut de la circa 192 milioane euro in trimestrul aprilie-iunie al anului trecut la 183 milioane euro in primul trimestru al anului fiscal 2012-2013.
Numarul clientilor Vodafone Romania a scazut cu 1,8%, la 7,798 milioane, iar venitul mediu pe utilizator a urcat cu 9,8%, la 7,4 euro. La sfarsitul lunii martie compania avea 7,939 milioane clienti, cu un milion mai putin decat la jumatatea anului trecut. Din totalul clientilor, 43% utilizeaza serviciile Vodafone pe baza de abonament, iar restul au cartele pre-platite.
Totodata, numarul utilizatorilor serviciilor de date ale operatorului a crescut cu 186% fata de trimestrul aprilie-iunie 2011, odata cu lansarea de oferte dedicate si promovarea smartphone-urilor.