- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Profitul net al Grupului BRD a atins 787 milioane lei în semestrul I 2019 de la 757 milioane lei în semestrul I 2018, determinat de generarea robustă de venituri şi de reluarea netă pe costul riscului, arată un comunicat publicat pe site-ul băncii.
Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 20,9% în semestrul I 2019, în comparaţie cu 21,6% în semestrul I 2018.
Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la nivelul de 1,609 miliarde lei în semestrul I 2019, în creştere cu 8,7% faţă de perioada similară a anului trecut.
Poziţia de capital a BRD a rămas solidă, rata de solvabilitate atingând 20,0% la finalul lunii iunie 2019 (în comparaţie cu 18,8% la finalul lunii iunie 2018).
”Veniturile nete din dobânzi au crescut cu +11,4% în dinamică anuală datorită volumelor mai mari şi schimbărilor pozitive de structură, într-un context de piaţă favorabil din perspectiva ratelor de dobândă. Pe fondul creşterii presiunii asupra preţurilor anumitor servicii bancare tranzacţionale, veniturile nete din comisioane au crescut cu +2% faţă de semestrul I 2018, influenţate pozitiv de activitatea dinamică privind cardurile”, arată comunicatul băncii.
Cheltuielile operaţionale au ajuns la un nivel de 804 milioane lei în semestrul I 2019, cu +8,9% mai mari în comparaţie cu semestrul I 2018 dată fiind creşterea costurilor reglementare (dublarea contribuţiei cumulate la Fondurile de Garantare a Depozitelor şi de Rezoluţie, 72 milioane lei faţă de 35 milioane lei în 2018) şi a celor salariale (+6,7% an pe an, în legătură cu ajustări salariale şi alte beneficii, într-un context tensionat pe piaţa muncii).
De asemenea, piaţa de creditare din România a înregistrat o creştere robustă (+6,1% la finalul lunii iunie 2019 faţă de perioada similară a anului trecut) atât pe segmentul persoanelor fizice cât şi al companiilor.
”După ce a beneficiat de o creştere bună anul trecut graţie mediului macroeconomic favorabil, apetitul populaţiei pentru credit s-a temperat în prima parte a anului 2019”, arată raportul băncii.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, au crescut cu +2,3% în comparaţie cu finalul lunii iunie 2018, datorită segmentelor retail şi companii mari. Atât creditele de consum cât şi de locuinţe au contribuit la creşterea creditării pe segmentul retail (+3%). Pe segmentul corporate, creditele pentru companii mari (+2,3%) şi portofoliul de leasing (+10,4%*) au fost principalele surse de creştere. Valoarea finanţărilor noi de leasing a fost mai mare cu +33% faţă de prima jumătate a anului 2018 graţie cererii atât din partea întreprinderilor mici, cât şi a IMM-urilor.
Sursa : news.ro
Campari Group vinde proprietatea istorică Villa Les Cèdres, din Saint-Jean Cap-Ferrat, pentru care va obţine o sumă netă... Producătorul de ţigarete JTI: Intenţia Guvernului de a devansa mărirea accizei aruncă în aer predictibilitatea fiscală ş...