In calcularea noii taxe auto nu mai conteaza capacitatea cilindrica a motorului si nici norma euro. Noua formula a taxei nu va mai baga la cheltuiala statul, spune ministrul Mediului.
“Se aplica o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, iar cei care au platit taxa sub diversele ei fome pana acum, nu vor mai plati timbrul de mediu”, a declarat Rovana Plumb.
Cu cat masina este mai veche, cu atat taxa auto va fi mai mica. Astfel, dispar si taxele exorbitante care trebuiau platite pentru o masinile vechi, care ajungeau uneori sa fie de cateva ori mai mari decat valoarea automobilelor.
“O masina de peste 14 ani avea o plaja intre 3.300 de euro si 33.000 de euro. Vreau sa va spun ca-n noul concept pe care vrem sa-l introducem, ajunge undeva la 100 de euro”, a mai precizat Rovana Plumb.
Dar si noua formula a taxei le va da batai de cap unor soferi. Asta pentru ca masinile mai vechi nu au in acte inscrisa cantitatea de dioxid de carbon pe care o emit pe kilometru. Pentru a putea inmatricula aceste automobile romanii vor trebui sa faca la RAR un test ca sa afle aceasta valoare.
Pana acum, jumatate dintre cei care au dat in judecata statul pentru recuperarea taxei auto au castigat. Statul a pierdut, astfel, in jur de un miliard de euro.