Antena Căutare

Publicitatea outdoor scade cu 17% si ajunge la 35 de milioane de euro in 2010

Lipsa datelor de audienta precum si modificarea legislatiei pe piata outdoor trag industria in jos Dupa ce piata de publicitate out­door a inregistrat scaderi sem­nificative, companiile de pro­fil au lansat studiul „POC”, pen­tru a veni cu un argument in plus in fata advertiserilor ca mediul adu­ce rezultate.


Anul acesta ne asteptam ca piata de publicitate outdoor sa ajunga la 35 de milioane de euro, in scadere fata de anul pre­cedent, insa observam o mai mare sta­bili­tate fata de anul trecut, declara Raluca Gri­gorescu, director general News Out­door Romania. De asemenea, si oficialii Epamedia (Beta Cons si Euromedia) esti­meaza ca in 2010 valoarea pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro, in sca­dere cu 17% fata de 2009. Raluca Grigo­rescu precizeaza ca pana in prezent piata de publicitate outdoor a trecut printr-o „oarecare efervescenta", cu multe campa­nii programate pe termen scurt si cu un varf in lunile martie-mai. Directorul general al News Outdoor Romania spune ca anul acesta a existat o tendinta a pro­iectelor speciale pe outdoor. „Multi clienti prefera sa aloce bugete importante pen­tru proiecte speciale astfel incat sa iasa din peisaj, proiectele speciale sunt foar­te populare mai ales in campanii de lansari de produs in combinatie cu formate stan­dard care sa ofere si acoperirea necesara", subliniaza Raluca Grigorescu.

Preturi mai mici

Raluca Pop, Sales Manager Clear Cha­n­nel Romania, spune ca prima parte a anu­lui a adus noi scaderi ale preturilor si, mai grav, scaderi considerabile ale buge­te­lor clientilor. Reprezentantul Clear Cha­n­nel Romania mai adauga pe lista „pro­ble­melor" pietei si lipsa regle­men­tarii. „In plus, ne confruntam cu vesnica difi­c­ul­ta­­te, si anume, lipsa unor regle­mentari coe­rente si corecte ale afisajului stradal, accen­tuata si de lipsa, in cel putin ulti­­mii 10 ani, a unor licitatii pentru ocu­parea dome­niu­lui public", mai spune Raluca Pop. Re­cent, ministerul con­dus de Elena Udrea a lansat pro­iectul „Regu­la­mentul cadru privind ampla­sarea mijloa­celor de publicitate" spre dezbatere publi­ca. „Asa cum a fost prezentat pr­oiectul, piata de publicitate outdoor din Romania si, in special, cea desfasurata pe domeniul privat ar fi decimata", subli­niaza Raluca Pop.


Proiectul, aflat inca in discutie publica, a fost criticat intens de jucatorii din piata pe motiv ca urmareste ca toata pu­bli­citatea sa se desfa­soare pe dome­niul statului, pentru a fi astfel usor de con­trolat de stat, prin MDRT.

citeste articolul complet pe Financiarul.com

Articolul continuă după reclamă
UE: Sanctiuni mult mai rapide pentru statele membre cu datorii mari... Pachet de relansare economica - Impozitul minim, eliminat!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 21 noiembrie 2024. Corina a câștigat suma de 7500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 21 noiembrie 2024. Corina a câștigat suma de 7500 de lei Joi, 21.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x