Antena Căutare

Publicitatea outdoor scade cu 17% si ajunge la 35 de milioane de euro in 2010

Lipsa datelor de audienta precum si modificarea legislatiei pe piata outdoor trag industria in jos Dupa ce piata de publicitate out­door a inregistrat scaderi sem­nificative, companiile de pro­fil au lansat studiul „POC”, pen­tru a veni cu un argument in plus in fata advertiserilor ca mediul adu­ce rezultate.


Anul acesta ne asteptam ca piata de publicitate outdoor sa ajunga la 35 de milioane de euro, in scadere fata de anul pre­cedent, insa observam o mai mare sta­bili­tate fata de anul trecut, declara Raluca Gri­gorescu, director general News Out­door Romania. De asemenea, si oficialii Epamedia (Beta Cons si Euromedia) esti­meaza ca in 2010 valoarea pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro, in sca­dere cu 17% fata de 2009. Raluca Grigo­rescu precizeaza ca pana in prezent piata de publicitate outdoor a trecut printr-o „oarecare efervescenta", cu multe campa­nii programate pe termen scurt si cu un varf in lunile martie-mai. Directorul general al News Outdoor Romania spune ca anul acesta a existat o tendinta a pro­iectelor speciale pe outdoor. „Multi clienti prefera sa aloce bugete importante pen­tru proiecte speciale astfel incat sa iasa din peisaj, proiectele speciale sunt foar­te populare mai ales in campanii de lansari de produs in combinatie cu formate stan­dard care sa ofere si acoperirea necesara", subliniaza Raluca Grigorescu.

Preturi mai mici

Raluca Pop, Sales Manager Clear Cha­n­nel Romania, spune ca prima parte a anu­lui a adus noi scaderi ale preturilor si, mai grav, scaderi considerabile ale buge­te­lor clientilor. Reprezentantul Clear Cha­n­nel Romania mai adauga pe lista „pro­ble­melor" pietei si lipsa regle­men­tarii. „In plus, ne confruntam cu vesnica difi­c­ul­ta­­te, si anume, lipsa unor regle­mentari coe­rente si corecte ale afisajului stradal, accen­tuata si de lipsa, in cel putin ulti­­mii 10 ani, a unor licitatii pentru ocu­parea dome­niu­lui public", mai spune Raluca Pop. Re­cent, ministerul con­dus de Elena Udrea a lansat pro­iectul „Regu­la­mentul cadru privind ampla­sarea mijloa­celor de publicitate" spre dezbatere publi­ca. „Asa cum a fost prezentat pr­oiectul, piata de publicitate outdoor din Romania si, in special, cea desfasurata pe domeniul privat ar fi decimata", subli­niaza Raluca Pop.


Proiectul, aflat inca in discutie publica, a fost criticat intens de jucatorii din piata pe motiv ca urmareste ca toata pu­bli­citatea sa se desfa­soare pe dome­niul statului, pentru a fi astfel usor de con­trolat de stat, prin MDRT.

citeste articolul complet pe Financiarul.com

Articolul continuă după reclamă
UE: Sanctiuni mult mai rapide pentru statele membre cu datorii mari... Pachet de relansare economica - Impozitul minim, eliminat!...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x