Acest succes de piata are si riscuri, atrage intrebari privind "cheia succesului" RCS&RDS. Cum raspunde oficialul Plesa la asemenea suspiciuni? "Daca nu are profit si face un razboi al preturilor doar ca sa castige cota de piata, o companie poate fi acuzata de orice. Istoric, RCS&RDS si-a dorit sa vina catre client cu cel mai mic pret pe care si-l permite sa il poata da, dar fara sa intre in subventionarea serviciului sau pe pierdere" - declara Plesa pentru publicatia Wall-Street.
Extinderea retelei companiei este spectaculoasa. Potrivit unor evidente ale ANCOM (Autoritatea de Reglementare in Comunicatii), RCS&RDS are retea de transmisie a programelor TV in 1387 de localitati rurale si urbane. Cele mai multe localitati unde furnizorul de servicii este prezent se afla in judetele Bihor, Arad, Maramures, Caras-Severin, Salaj, Teleorman, Valcea. Practic Bihorul, unde compania si-a inceput afacerea, este complet bagat in "priza" RCS&RDS iar municipiul Oradea a devenit poligonul de incercare si apoi de aplicare ale metodelor de "captare" a institutiilor publice.
Ca sa vina spre client cu cel mai mic pret - regula de aur a companiei - sunt necesare caile de acces. Semnalul este transportat spre abonat pe cablu iar acest cablu trebuie sa fie agatat de ceva. Aveti imaginea dezastruoasa a firelor aeriene, manunchiuri desfasurate pe strazile din localitati. Sunt cele care asigura reteaua electrica, de telefonie, de internet si de televiziune prin cablu. Asa ajungem sa privim de jos in sus si afacerea RCS&RDS, vazandu-i un pic din dedesubturi.
CITESTE mai multe in Jurnalul National!
Foto: Intactimages