Românii au fost atinşi de febra neagră a reducerilor! Amatorii de chilipiruri s-au înghesuit în magazine şi pe site-urile de cumpărături. De la electronice şi eletrocasnice ieftine, până la maşini de zeci de mii de euro şi excursii exotice, toate promoţiile generoase s-au epuizat în câteva ore.
Românii au aşteptat la uşă deschiderea magazinelor. Unii au renunţat la somn pentru afacerea perfectă de Black Friday. Atraşi de mirajul reducerilor, au cumpărat tot ce li s-a părut ieftin.
Agenţiile de turism au profitat şi ele de Vinerea Neagră ca să afişeze reduceri la viitoarele vacanţe.
Cea mai lungă zi dedicată cumpărăturilor a fost însă mult mai animată "online". După câteva ore de vânzări, magazinele virtuale numărau deja profitul în milioane de lei.
Oferta surpriză a fost la maşini. 63 de autoturisme nou nouţe, cu preţuri cuprinse între 5.000 şi 45.000 de euro s-au vândut pe net, în câteva ore, cu un click.
La cumpărături online sau direct din raft, s-a dovedit din nou că românii investesc cel mai mult în televizoare, telefoane mobile, calculatoare şi tablete.
Comercianţii s-au lăudat că au tăiat din preţuri cu generozitate. Pentru unii cumpărători însă, planurile făcute acasă pentru Vinerea Neagră nu s-au potrivit cu realitatea din rafturi.
Vinerea Neagră a fost preluată de la americani, dar comercianţii noştri au românizat cât au putut conceptul. De trei ani, Black Friday se ţine cu o sapte zile mai devreme decât peste ocean, iar pentru unele magazine va dura o săptămână. Reducerile sunt şi ele româneşti. Adică mai mici.