Antena Căutare

Romanii au dat 200 mil. euro in 3 luni pe produse electro-IT. Ce au cumparat

Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere de doua cifre pentru al treilea trimestru consecutiv. Astfel, in primele trei trimestre ale lui 2011 piata a aratat o crestere de 11,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un studiu al GfK.



Pe langa electrocasnicele mici, foto si telecom, care au continuat sa inregistreze rate solide de crestere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima data din 2008. Electronicele si electrocasnicele mari au aratat o crestere minora de 2,7%, respectiv 1,1%.

IT: Cresterea de doua cifre continua

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sectorul IT a inregistrat o crestere consistenta. Rata de crestere a fost de 26,6% in valoare, ceea ce sugereaza faptul ca amanarea cererii pentru produsele IT a ajuns la final.

Trendul pozitiv este vizibil in special in cadrul categoriei computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat in procesul de cumparare de eroziunea de pret. O alta categoriei pentru care eroziunea de pret a incurajat consumul a fost cea a monitoarelor, unde pretul a avut acelasi trend.

Electrocasnice mici si-au continuat povestea de succes


Sectorul electrocasnicelor mici din Romania a cunoscut o crestere de 15,8% in T3 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Majoritatea produselor din aceasta categorie au contribuit la impunerea tendintei pozitive.

Dezvoltarea sectorului a fost sustinuta de cresteri mari, de peste 30%, pe pietele aparatelor pentru prepararea mancarii si aparatelor pentru prepararea bauturilor calde. Cererea in crestere pentru toate produsele din cadrul categoriei aparatelor pentru prepararea mancarii, inclusiv roboti de bucatarie, arata faptul ca interesul consumatorului roman pentru acestea revine.

Sistemele pe baza de capsule, care anul trecut au revolutionat piata expresoarelor din Romania, au avut o contributie importanta la cresterea intregii categorii de aparate pentru prepararea bauturilor calde.

Fiind cunoscuta de catre consumatori si sustinuta de lansarea de noi produse, publicitate si produse cu un design atragator, aceasta tehnologie este principala responsabila pentru succesul categoriei din care face parte. Mai mult, produsele high-end precum expresoarele fullautomate satisfac chiar si pe cei mai pretentiosi consumatori atragand prin inovatii si materiale scumpe.

Piata de storcatoare s-a bucurat si ea de o crestere semnificativa, de peste 20%. Aspiratoarele au avut o performanta solida, principalul declansator al cresterii fiind produsele fara sac.

Inovatia, un pret accesibil si design-ul atragator sunt elementele cheie care dau forma unei decizii de cumparare.

Piata foto


In cel de-al treilea trimestru al lui 2011, piata foto a crescut cu 15,6%, insumand o valoare totala de 13 milioane euro. Pana acum, iulie a fost cea mai puternica luna a anului, contribuind semnificativ la performanta de ansamblu a sectorului. Totusi, asa cum era de asteptat, ratele de crestere au incetinit de la trimestru la trimestru. Ca si in trimestrele anterioare, preferintele consumatorilor s-au indreptat catre compacte cu zoom-ul de 4x<5x, compacte high-end si D-SLR-uri entry level. In ciuda succesului camerelor foto digitale, piata ramelor foto digitale s-a aflat pe un trend negativ, vanzarile scazand cu aproximativ 9%.

Telecom: Piata inregistreaza cifre pozitive


Comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, in T3 2011 piata de telecom a continuat sa creasca, +13,9% in valoare. Inca o data, principala forta motrice este segmentul smartphone-urilor. Acestea preiau cu usurinta din cota telefoanelor mobile. Cu toate acestea, pentru moment, in termeni de volum, telefoanele mobile inca domina piata. Insa, daca se compara volumele de smartphone-uri din trimestrul actual cu cele din T3 2010, se poate observa ca acestea sunt de aproape trei ori mai mari.

Succesul smartphone-urilor este stimulat si de competitia crescanda dintre sistemele de operare. De asemenea, exista o evolutie pozitiva a dispozitivelor cu ecran tactil; acestea ofera mai mult decat functiile de baza, si anume comunicarea si accesul facil la internet.

Electrocasnice mari: Evolutii mixte


Piata electrocasnicelor mari a atins o crestere de 1% in acest trimestru, ceea ce poate parea nu foarte impresionant daca avem in vedere comparatia intre trimestre (T2: 5%). Totusi, cum majorarea TVA-ului a fost introdusa in T3 anul trecut, comparam pentru prima data in acest an perioade cu acelasi nivel al TVA-ului. Astfel, performanta acestui trimestru descrie o crestere reala.

Citeste si Financiarul

Foto: Intact Images

Guvernul elimina subventia pentru constructia de locuinte prin credit ipotecar... Economia Romaniei a inregistrat cele mai mari cresteri din ultimii trei ani! Vezi cifrele!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly Marti, 07.05.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x