Lucrarile vor dura doi ani si vor fi efectuate in judetele Ilfov, Prahova, Brasov, Sibiu, Alba, Cluj si Bihor, vizand montarea separatoarelor de sens, amenajarea de sensuri giratorii, intoarceri in "U", de trotuare, treceri de pietoni si statii de autobuz.
Proiectul nu se refera la sectorul de drum dintre Brasov si Sibiu, in lungime de 122,5 kilometri, deja modernizat.
Finantarea va fi asigurata din Fondul European de Dezvoltare Regionala in cadrul POS-T si de la bugetul de stat.
DN 1 incepe in Bucuresti si se termina in localitatea Bors (km 643+271), la frontiera Romaniei cu Ungaria.
"Inspectiile de siguranta rutiera, coroborate cu elementele statistice ale bazelor de date ale Politiei Rutiere si CNADNR au demonstrat faptul ca DN 1 reprezinta artera de circulatie cu cel mai inalt grad de criminogenitate din reteaua de drumuri nationale, in intervalul auditat inregistrandu-se un numar de 445 de accidente soldate cu 193 de morti, 375 de raniti si importante pagube materiale", se arata intr-un proiect de hotarare de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnici ai proiectului, elaborat de Ministerul Transporturilor.
In cadrul auditului s-au identificat 65 locatii, dintre care Politia Rutiera si CNADNR au selectat 34 de locatii pentru aplicarea masurilor de imbunatatire a sigurantei circulatiei.
Prin acest proiect, CNADNR estimeaza ca, pe termen mediu si lung, se vor reduce numarul de accidente, de victime (morti si raniti), pagubele materiale si cheltuielile medicale. Valoarea proiectului in euro a fost calculata la cursul anuntat luni de BNR, de 4,2897 lei pentru un euro.
Tot articolul, in Jurnalul National
Programul "Prima Casa 2" e sub semnul intrebarii in 2011. Guvernul nu a aprobat inca bugetul pentru la anul... Romania ar putea imprumuta 8 miliarde de euro prin noul acord cu FMI...