Lucrezi in Sales si te intrebi, adesea, de ce unele vanzari iti ies, iar altele nu? Daca nu ai gasit inca un raspuns, iti spunem noi ca sunt mai multe explicatii pentru care nu ai tot timpul succes la job. Descopera, mai jos, trei dintre ele.
Clientii au asteptari diferite de la un vanzator
Un motiv pentru care nu reusesti sa finalizezi atat de multe vanzari pe cat ti-ai dori este ca, pur si simplu, clientii au asteptari diferite de la un vanzator. Iar tu nu poti, fireste, sa indeplinesti asteptarile tuturor clientilor. Unii clienti isi doresc, de exemplu, ca vanzatorul sa-i asculte, sa-i inteleaga, iar apoi sa-i ajute sa-si rezolve o problema specifica. In schimb, alti clienti prefera sa construiasca o relatie in timp cu vanzatorii. Mai exista si clienti care asteapta de la un vanzator sa-i provoace si sa le ofere solutii neasteptate pentru nevoile lor.
Iti lipsesc niste abilitati
Un alt motiv pentru care nu reusesti sa ai tot timpul succes la job este ca iti lipsesc anumite abilitati. Respectivele abilitati te-ar ajuta, cu siguranta, sa ai niste rezultate mai multe. Iar ca sa iti dezvolti abilitatile in cauza poti sa mergi la niste traininguri. O alta varianta ar fi sa-ti schimbi jobul din prezent cu un altul, care sa-ti permita sa evoluezi, din punct de vedere profesional, in directiile dorite de tine. Daca vrei sa-ti schimbi locul de munca si nu-ti este teama sa experimentezi, ar merita sa te angajezi ca fotograf hotelier, de exemplu. Photohotel este o companie activa in Romania, Spania si Grecia, aflata mereu in cautarea de candidati care sa ocupe joburile de fotografi hotelieri disponibile in cadrul organizatiei. Candidatii ideali au experienta in vanzari si nu nicio problema sa interactioneze cu potentialii clienti. In cazul in care consideri ca un astfel de job te-ar ajuta sa devii un vanzator mai bun, scrie pe Google „pareri Photohotel” si vei afla mai multe informatii despre ce presupune sa lucrezi ca fotograf hotelier.
Sursa foto: http://www.photohotel.com/ro/
Te concentrezi pe cine nu trebuie
O alta explicatie pentru care nu ai tot timpul succes la jobul tau de vanzator este ca, in anumite procese de vanzare, te concentrezi pe cine nu trebuie, adica pe clientul nepotrivit. In cazul in care ai de-a face, de regula, cu grupuri de clienti, este esential sa observi cine sunt liderii acelor grupuri. De ce? Deoarece liderii grupurilor sunt cei care decid sa cumpere sau nu ceva. Astfel, de fiecare data cand ai grup de clienti, concentreaza-te sa-l convingi pe lider sa cumpere serviciile sau produsele tale.
Cum sa-ti dai seama daca esti facut pentru antreprenoriat...