Vom merge din Bucureşti până la Viena cu vaporul, pe Dunăre?! Este promisiunea măreaţă a autorităţilor

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, instituţie desemnată să se ocupe de marile proiecte ale României, tocmai a publicat studiul de fundamentare pentru Canalul Dunăre - Bucureşti, început de Nicolae Ceauşescu înainte de Revoluţie.

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, instituţie desemnată să se ocupe de marile proiecte ale României, tocmai a publicat studiul de fundamentare pentru Canalul Dunăre - Bucureşti, început de Nicolae Ceauşescu înainte de Revoluţie.

Canalul va fi proiectat şi construit în Parteneriat Public Privat şi va costa, în total, 6,71 miliarde de lei. Pe hârtie, promisiunile sună bine.

În primul rând, Capitala va fi legată de Dunăre, iar bucureştenii vor putea merge în croaziere până în Deltă sau chiar până la Viena. Deci, canalul va putea fi folosit în scop turistic şi de agrement. Dar şi transportul de mărfuri poate avea de câştigat, pentru că vasele ar ajunge direct în Bucureşti.

În plus, canalul ar asigura o mai bună irigare a câmpurilor agricole din zonă. Hidrocentralele din nodurile hidrotehnice vor produce mai multă energie electrică, iar riscul de inundaţii ar fi mai mic.

Problema este, ca la orice proiect românesc, durata de la vis la realitate. Teoretic, canalul Dunăre-Bucureşti va fi gata abia peste 5 ani. Practic, termenul s-ar putea prelungi şi mai mult, dacă ne gândim la cel mai nou record al autorităţilor. A fost nevoie de patru ani pentru finalizarea unei porţiuni de 3,3 kilometri de autostradă.

Citește mai mult pe Observator.tv!

Ultimele știri