Industria modei a devenit tot mai preocupată de asocierea imaginii cu impactul negativ pe care îl au asupra mediului, astfel una câte una, companiile au început să scoată din colecții obiecte vestimentare care au fost realizate prin sacrificare animalelor. Primul brand de lux care se alătură acestei cauze este Chanel.
Se pare că Chanel va înceta producția de obiecte vestimentare din piele de crocodil, șopârlă, sapre, pisici de mare, folosirea de blănuri fiind deja minimală, conform independent.co.uk.În schimb, va lucra la dezvoltarea de materiale sustenabile care au un impact scăzut asupra mediului înconjurător.
Bruno Pavlovsky, preşedintele la Chanel, a explicat modul în care această decizie a fost în primul rând una practică, deoarece a devenit prea dificil de procurat piele de animal care să îndeplinească atât standarde de design, cât şi etice.
"A devenit din ce în ce mai dificil de aflat provenienţa de piele de animal exotic", a spus el pentru WWD.
În luna septembrie, a fost prima dată când la London Fashion Week nu a fost prezentată nicio colecţie care să conţină obiecte sau accesorii vestimentare din blană.
La începutul lunii noiembrie, creatorul de modă Jean Paul Gaultier a decis și el să nu mai folosească blănuri în colecţiile sale. La fel şi casele de modă Armani, Gucci , Michael Kors, Jimmy Choo, Versace, Calvin Klein și Ralph Lauren.
Mai mult, vedetele au început să susțină cauza și să își spună părerea despre sacrificarea animalelor pentru realizarea hainelor. Actriţa Penélope Cruz a colaborat cu PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) din Statele Unite pentru campania „Make Us Purr. Don't Wear Fur”, pentru care a pozat alături de una dintre pisicile ei.
Cruz a transmis: „În sfârşit, mulţi designeri renunţă să mai folosească blană. Abia aştept ziua în care niciun animal nu va mai fi prins, închis şi omorât pentru blana lui”