Ce caracteristici caută consumatorii în mediul online în 2020

Anul 2020 a fost și va rămâne un an extrem de diferit față de toate celelalte perioade anterioare.

Ce caracteristici caută consumatorii în mediul online în 2020

profimedia

În esență, a fost un an al necunoscutului și, implicit, al schimbărilor radicale, iar aceste aspecte continuă să se resimtă în orice ramură economică.

Dacă în prima jumătate a anului, majoritatea antreprenorilor au fost nevoiți să își suspende activitatea, ca urmare a situației epidemiologice, în următoarele luni, aceștia au încercat să vină cu noi soluții pentru a susține continuitatea propriilor afaceri. Un bun exemplu în acest sens este și situația saloanelor de înfrumusețare și a frizeriilor. Deoarece au fost închise pentru o perioadă însemnată de timp, au atras după sine nu doar un blocaj în propriul sector de activitate, ci și o scădere dramatică a comenzilor înregistrate de către principalii furnizori de produse de profil de pe piață, afectând astfel și întreaga industrie a produselor de beauty.

De asemenea, parcursul economic al anului 2020 a arătat faptul că mulți consumatori și-au diversificat intenția de cumpărare, orientându-se îndeosebi către mediul online, în defavoarea magazinelor fizice, dar și cerințele sau criteriile de selecție. Fiind, la rândul lor, afectați pe plan financiar, clienții au devenit considerabil mai atenți la ceea ce cumpără, precum și la pachetul de avantaje de care beneficiază. Cu alte cuvinte, calitatea este cel mai relevant aspect după care se ghidează în înregistrarea comenzilor, însă și timpul, costurile de livrare, respectiv serviciile adiționale de customer care contează la fel de mult.

Cu ce soluții vin antreprenorii români în întâmpinarea consumatorilor?

Printre cele mai populare tendințe în rândul antreprenorilor români se numără fundamentarea unei prezențe în mediul digital. Cu siguranță, simpla dezvoltare a unui magazin online nu este o măsură suficientă pentru dezvoltarea sau, cel puțin, continuitatea unui business. De aceea, unii întreprinzători s-au orientat și în funcție de cerințele identificate pe piața largă.

Cristi Bostan – fondatorul magazinului online Barber-Store.ro – s-a remarcat de-a lungul timpului prin soluțiile inovatoare oferite clienților săi, dar și prin raportul excelent dintre prețurile și calitatea produselor disponibile pe site. Totuși, chiar dacă magazinul Barber-Store.ro este unul dintre principalii furnizori ai saloanelor de frizerie și de înfrumusețare din România, acesta s-a confruntat la începutul pandemiei cu o serie de dificultăți cauzate de stoparea activității locațiilor de beauty, așa cum am amintit și anterior.

Luând în calcul cerințele consumatorilor și lipsa de produse de igienizare și dezinfectare resimțită intens pe piață, antreprenorul a inclus în oferta de produse a magazinului său online, Barber-Store.ro, o gamă aparte de articole. Spre deosebire de competitori, nu a practicat nici prețuri piperate, iar livrarea promptă a condus la mulțumirea clienților săi.

Totodată, Cristi Bostan a considerat oportună și diversificarea ofertei pentru clienții formați din persoane fizice, care la acel moment întâmpinau, la rândul lor, impedimente în ceea ce privește rutina de îngrijire personală. Completând gama de produse profesionale pentru îngrijirea părului cu seturi de îngrijire, dar și cu multe alte articole de profil utile, magazinul său online s-a numărat printre puținele locații digitale care, în plină pandemie, prospera încet și sigur.

Așadar, pentru că cerințele consumatorilor sunt din ce în ce mai stricte, prioritizarea confortului personal pe baza calității produselor achiziționate reprezentând o tendință evidentă în rândul acestora, antreprenorilor români nu le rămâne decât să se ghideze după „glasul” pieței, valorificându-și atuurile afacerii cu soluții diverse.

Ultimele știri