Pe 9 aprilie 1970 a fost inaugurat cel care avea să devină cel mai mare aeroport al României. Numit atunci "Otopeni", acesta depăşea cu mult cifrele Aeroportului Băneasa
România a fost printre primele ţări din lume dotate cu un aeroport. Primele zboruri pe Băneasa au avut loc în 1909, fiind efectuate de pilotul francez și pionier în aviație Louis Blériot. Operațiunile se desfășurau pe terenul hipodromului particular de la Băneasa – o porțiune din vechea moșie a contesei de Montesquiou.
Articolul continuă după reclamă
La 1 august 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu, înființează la Băneasa o școală de pilotaj pentru piloți militari. Mai târziu, aerodromul devine aeroport; se adaugă o școală de pilotaj pentru piloți civili și Aeroclubul Regal Român.
În 1920 se înființează Compania de Navigație Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri și poștă. În 1923 iau naștere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigație Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparații Motoare de Avion (IRMA) din anii ’60-’70 și ale actualei Societăți Comerciale ROMAERO.
Proiectată spre sfârșitul anilor 1940, noua clădire a aerogării Băneasa, în formă de elice cu trei pale, a fost deschisă în 1952. La acea vreme era considerată una dintre bijuteriile arhitectonice ale Capitalei.
În perioada comunistă (1947-1989), Aeroportul Băneasa a fost hub-ul intern TAROM, însă era necesar şi unul internaţional. Aşa a apărut ideea unui aeroport mai mare.
Şi de ce să se începea construirea unuia de la zero, când exista unul chiar în Otopeni. În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler.
CIFRE IMPRESIONANTE PENTRU VREMEA ACEEA!
Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni în Aeroportul Internațional București-Otopeni primește undă verde. Lucrările au vizat, în principal, modernizarea pistei existente astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei până la 3.500 de metri care depășea la acea dată pista aeroportului Paris-Orly.
În programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri externe.
LUI RICHARD NIXON ÎI DATORĂM SALONUL OFICIAL PENTRU VIP-URI!
Modernizările au continuat prin construirea şi a unui salon oficial pentru vip-uri, odată cu vizita în România a preşedintelui american, Richard Nixon, din luna august a anului 1969.
În anul 1986 a fost inaugurată a doua pistă, cu o lungime tot de 3.500 de metri şi a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de aeronave pe oră.
În 1992, Aeroportul Otopeni a devenit un membru cu drepturi depline al Consiliului Aeroportuar Internaţional.
Toţi credincioşii trebuie să ştie! Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă când faci cruce în faţa unei biserici?...
Munca din spatele unui zbor perfect. Ce se întâmplă într-un turn de control...