În urmă cu 110 ani, la 18 martie 1906, inventatorul Traian Vuia a reușit la Montesson, Franța, primul zbor din istoria omenirii cu un aparat mai greu decât aerul, care s-a ridicat de la sol prin mijloace proprii.
Conform Agerpres, avionul realizat de Traian Vuia, cunoscut sub denumirea Vuia 1, era considerat de autorul său un ''aeroplan-automobil''. A fost realizat dintr-un cadru de țevi de oțel, cu aripi de pânză, bombate. Motorul, de 20 CP, funcționa cu anhidridă carbonică pe post de combustibil, iar trenul de aterizare era constituit din patru roți cu pneuri, suprafața de susținerea fiind de 14 mp. Avea o singură elice cu diametrul de 2,2 m. În total, cântărea aproximativ 250 kg.
PREMIERA S-A PRODUS: PRIMUL ZBOR MECANIC DIN ISTORIE
Aparatul a rulat cca 50 metri, apoi s-a desprins de la sol și a zburat 12 metri la o înălțime de 1 metru. Un vânt lateral puternic a făcut ca aparatul să nu poată zbura mai mult, dar premiera era realizată: primul zbor mecanic din istoria omenirii fusese înfăptuit. Până atunci, decolarea dispozitivelor de zbor se realiza prin mijloace exterioare aparatului, precum catapulte, remorcări sau cabluri de lansare.
I SE SPUNE CĂ ESTE IMPOSIBILĂ IDEEA SA. NU RENUNȚĂ! LA 15 MAI 1903 ÎȘI BREVETEAZĂ INVENȚIA
Traian Vuia se duce la Victor Tatin, un cunsocut teoretician care construise în 1879 un model experimental de aeroplan. Acesta îi transmite că este imposibilă ideea sa, întrucât are nevoie de un motor adecvat. Nu renunţă şi trimite proiectul Academiei de Ştiinţe de la Paris, în care prezenta posibilitatea de a zbura cu un aparat de zbor mai greu decât aerul, cât şi procedura de decolare.
Primul zbor mecanic l-a clasat pe românul Vuia în topul celor mai mari inventatori ai omenirii
Ajunsese în capitala Franței la 1 iulie 1902, cu intenția de a pune în practică proiectul său original de aparat de zbor, conceput în anii studenției. A înaintat proiectul Academiei de Științe din Paris la 16 februarie 1903. Acesta a fost însă respins, forul științific amintit fiind convins că este imposibil zborul cu un aparat mai greu decât aerul. Totuși, la 15 mai 1903, Traian Vuia și-a brevetat invenția în Franța.
A purces la construcția aparatului, care avea să fie gata în decembrie 1905.
Marea premieră din 18 martie 1906 fusese precedată de alte două încercări în același an, la 5 februarie și 6 martie, nereușite, în special, din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Continuând să-și îmbunătățească aparatul de zbor, Traian Vuia a reușit, la 17 iulie 1907, să zboare pe o distanță de 60 de metri, la Bagatelle.
Vuia nu s-a oprit aici, brevetând în 1925 un generator de abur, dar şi două elicoptere între 1918 şi 1922. Pe 3 septembrie 1950, Vuia s-a stins din viaţă la vârsta de 78 de ani, la Bucureşti, fiind înmormântat la cimitirul Bellu.
Sursa: Agerpres, Wikipedia, Historia.ro
Până la 23 de ani nu a auzit, NICIODATĂ, NIMIC! Apoi, primele cuvinte simțite au fost: ”Vrei să te căsătorești cu mine?”... VIDEO! Băștinașii din Amazon au prins, cu mâna goală, un șarpe ANACODNA de 5,18 metri. Vezi cum arată bestia!...