ByteDance, compania chineză care deţine TikTok, a aplicat şi a obţinut drepturile de folosire pentru brandul TikTok Music. Brevetul a fost acordat deocamdată în Australia şi Statele Unite, probabil primele regiuni în care serviciul urmează să fie disponibil.
TikTok şi-ar putea lansa propriul serviciu de muzică
Descrierea care însoţeşte brevetul vorbeşte despre un serviciu de streaming pentru muzică şi video, cu funcţii de redare, partajare şi download, dar şi cu posibilitatea discutării pe marginea conţinutului.
Din descriere, pare să fie vorba de un serviciu de streaming muzical, dar care, în plus faţă de serviciile actuale, să ofere abilităţi de platformă socială precum opţiunile de comunicare între utilizatori pe seama muzicii ascultate.
Ce rămâne de văzut este dacă viitorul serviciu va face parte din TikTok sau va fi lansat ca o aplicaţie separată. Prima variantă ar avea mai mult sens pentru produsul care deja ameninţă supremaţia Facebook şi Instagram.
Un TikTok care integrează un serviciu de streaming pentru muzică ar deveni o mare ameninţare pentru jucătorii din această industrie, în frunte cu Spotify.
ByteDance deţine deja o aplicaţie de streaming, numită Resso, dar care este disponibilă doar în India, Indonezia şi Brazilia. Există posibilitatea ca aceasta să fie folosită ca bază de construcţie a viitorul serviciu.
Schimbările neașteptate pe care aplicația Instagram le va face în curând
Pentru a concura mai eficient cu TikTok şi a încerca să nu le mai dea niciun motiv utilizatorilor să prefere TikTok în locul Instagram, toate filmările mai scurte de 15 minute postate pe reţeaua deţinută de Meta vor fi transformate automat în Reels.
Instagram anunţă că absolut toate clipurile video pe care le vor posta utilizatorii săi şi care sunt mai scurte de 15 minute vor îmbrăca formatul vertical Reels, aşa cum se numeşte clona de TikTok a Instagram.
Astfel, fie că vor sau nu să folosească acest format, utilizatorii care postează video pe Instagram vor contribui involuntar la creşterea în popularitare a formatului pe care Instagram l-a copiat de la TikTok pentru a concura cu reţeaua socială chineză.
Mutarea, care pare să trădeze o doză de disperare din partea executivilor Meta în faţa creşterii de neoprit a TikTok, va face ca inclusiv filmările orizontale să fie încadrate vertical, ceea ce va fi deranjant pentru utilizatori şi creatori de conţinut..
Mai mult, tot pentru a da un răspuns TikTok, toate clipurile video de peste 90 de secunde postate de conturile publice vor fi recomandate de algoritm în întreaga reţea. Dacă, până acum, o filmare era văzută doar de urmăritori, cu trecerea forţată la formatul Reels, aceasta poate ajunge să fie văzută de multe alte persoane necunoscute. Excepţie fac doar conturile private.
Totodată, Instagram îşi consolidează conţinutul video. În loc de două secţiuni separate Video şi Reels, va exista o singură secţiune care conţine tot ce înseamnă video, indiferent de format şi lungime.
Instagram pregăteşte şi lansarea unei noi interfeţe, inspirate tot de la TikTok, care va face ca filmările verticale să acopere o parte mai mare a ecranului. În acest scop, informaţiile care sunt afişate sub sau deasupra filmărilor, vor fi suprapuse acestora.
O femeie a vrut să-și cumpere o pungă de popcorn de la supermarket și a avut parte de surpriza vieții ei. Ce a găsit în ... Un copil a descoperit o piatră bizară pe o plajă. Peste ce „comoară” a dat, de fapt...